Начало Психология Поведенческа психология Поведенчески и емоционални проблеми Как да се държите с някого, който проявява пасивно-агресивно поведение

Как да се държите с някого, който проявява пасивно-агресивно поведение

Как да се държите с някого, който проявява пасивно-агресивно поведение - изображение

Пасивно-агресивно поведение е онова, зад което крием яростта, негодуванието, гнева и дори омразата в основата му, с цел да бъдем "политически коректни". Неговата цел обаче не е да бъдем асертивни, а да нараним другия, като избягваме пряка конфронтация. Всъщност това е форма на злоупотреба, при която човек се държи по прикрит, двусмислен и уклончив начин.

Ето как да се държите, ако си имате работа с пасивно-агресивен човек:

1. Идентифицирайте поведението. Първата стъпка да идентифицирате пасивно-агресивното поведение и да разберете дали това е прикрита враждебност. Не бива да се заблуждавате от очевидната му безобидност, защото то крие скрита агресия.

2. Поискайте пояснение. Пасивно-агресивните хора често изоставят манипулативната си тактика, когато осъзнаят, че са разбрани. Не е нужно да се ядосвате или да повишавате тона си, когато човекът срещу вас прибегне до сарказъм или тънки обиди, можете просто да го попитате: "Какво искаш да кажеш?". Когато го помолите да бъде по-конкретен, вие го обезоръжавате. Ето защо този ход обикновено е достатъчен, за да  спре. пасивно-агресивното поведение

3. Разкрийте емоцията. Във всяка връзка има две страни, което означава, че за да продължи пасивно-агресивното поведение, човекът трябва да разчита на вашето "съучастничество". Така че не следвайте неговата игра, а вместо това разкрийте емоцията, която е в основата на думите или поведението му. Можете да кажете: "Уещам, че си раздразнен и ядосан".

4. Управлявайте защитата. Когато засечете пасивно-агресивното поведение, първата реакция на човека е да отрича намеренията си. Това е нормално, тъй като той не желае пряк сблъсък. В този момент е важно да не се чувствате фрустрирани, а да прибегнете до асертивен стил на общуване. Не става въпрос за това кой е прав и кой крив, а за разрешаване на конфликт, при което и двете страни печелят. Ето защо, преди да започне да отрича, можете да кажете: "От думите ти стигам до заключението, че си ядосан, защото ако бях на твое място, и аз щях да бъда", по този начин показвате емпатия и понижавате защитата на човека.

5. Задайте граници. Има моменти, когато няма друга алтернатива, освен прибягване до непосредствен стил на справяне. В такъв случай трябва да изясните, без да се ядосвате, че няма да търпите никакъв вид емоционално изнудване, виктимизация или сарказъм. Когато го направите, важно е да се поставите на мястото на другия, който вероятно не познава никаква друга форма за свързване с другите. Посочете силните му страни и подчертайте готовността си за диалог, но с уважение, избягвайте манипулацията.

Повече за пасивно-агресивните хора и техните отровни усмивки ТУК >>>

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: psychology-spot.com

Снимка: psychologytoday.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияНовиниЗдравни съветиАнкетиТестовеСоциални грижиЛюбопитноЛайфстайлИнтервютаСнимкиВидео