Начало Психология Поведенческа психология Психика и тяло Невероятните начини, по които медитацията променя ума и личността ни

Невероятните начини, по които медитацията променя ума и личността ни

Невероятните начини, по които медитацията променя ума и личността ни - изображение

Медитацията увеличава значително нивата на екстраверсия и намалява нивата на невротизма, показа ново изследване.

Невротизмът е личностна черта, тясно свързана с безпокойство, тъга и раздразнителност, докато екстраверсията - заедно с нейния задължителен спътник, а именно общуването с много хора, е свързана с по-високи нива на щастие и положителни емоции. С други думи, хората, които медитират, вероятно изпитват повече положителни емоции и значително по-малко отрицателни.

Изследователи са стигнали до този извод след проучване с участието на 70 доброволци, половината от които ежедневно се отдавали на медитация.

Авторите на изследването обясняват, че медитацията се свързва с желание за нови преживявания, любопитство, по-малко тревожност, стрес и фокусиране върху провалите.

Резултатите показват също, че колкото по-дълго хората практикуват медитация, толкова повече се променят техните личности.

Неотдавна друго изследване в областта показа, че медитацията оказва благоприятно влияние върху човешкото тяло и ум, нещо повече, според учените медитирането буквално променя мозъка.

„По време на изследването открихме, че са необходими четири седмици практикуване на медитация, за да се забележат първите физически промени в мозъка. Нервните влакна стават по-плътни и така осигуряват повече сигнализиращи връзки. От друга страна, медитацията насърчава производството на миелин - естествената обвивка на нервните влакна. Наблюдавахме промените в предната част на мозъка – тази, която помага за регулирането на поведението. Това е областта, свързана с нервни разстройства и заболявания като шизофрения, деменция, депресия и много други”, обяснява водещият автор на проучването проф. Майкъл Поснър. Той допълва, че направените изследвания на мозъка, включително ядрено-магнитен резонанс, са показали, че редовната медитация води до промени в предния дял на мозъка и помага за по-добрата концентрация.

"Ако само 11 часа за няколко седмици са напълно достатъчни на мозъка, за да подобри нервните си връзки, то всеки един от нас с малко повече желание и постоянство може да постигне емоционална стабилност и бистър ум”, коментира още проф. Поснър.

Той се надява тези данни да дадат нова насока на изследванията на мозъчната дейност и да помогнат за бъдещото развитие на науката и на леченията на различни ментални болестни състояния.

Прочетете още: Ръководство по медитация за начинаещи в 10 стъпки

Редактор: Ина Фенерова
Източник: spring.org.uk
Снимка: today.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛюбопитноПсихологияСпортАлт. медицинаЛеченияЗдравни съветиНовиниЛайфстайлХранене при...ФизиологияПатологияОрганизацииИсторияСнимкиКлинични пътекиИзследванияСпециалистиБотаника