Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Позитивна психология Връзки и взаимоотношения 10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки

10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки

от 23 авг 2017г., обновено на 01 дек 2020г.
Редактор: Елиза Трайкова
10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Различията и конфликтите са неизбежни. Често това е причина за гневни изблици и обвинения. Но какво ако обичате този, на когото се гневите - да го унищожите ли желаете или да го съхраните? Ясно е, че вероятно е второто. Ясно е, че искате силно да решите проблема, но не знаете как, и всичко се обръща срещу тази ви цел. 

Представяме ви 10 правила за разрешаване на конфликти от Мари Хартъл-Уокър, доктор на науките:

10 стъпки за приятелски битки

Прегърнете конфликта

Няма нужда да се страхувате от конфликтите. Те са нещо нормално, дори здравословно. Фактът, че между двете страни съществува разлика означава, че има неща, които можете да научите един от друг. Често конфликтите ни показват къде можем или трябва да растем, и да се развиваме.

Целете се в проблема, а не един в друг

Приятелското разрешаване на конфликти се ангажира с проблема. Нито една от страните не се опитва да нарича другия с имена или да разваля репутацията на отсрещния. Достатъчно е да се справим с проблема, без да прибавяме нов проблем – наранените ни чувства.

Слушайте с уважение

Когато някой изпитва силни чувства, честно е да го чуете. Уважителното слушане означава признаване чувствата на отсрещния, било то устно или чрез фокусирано внимание. Това означава никога да не казвате на някого, че "не бива" да се чувства по начина, по който се чувства, а също да запазите вашата гледна точка до момент, в който сте дали на другия да разбере, че сте отчели емоциите му по въпроса, дори и да не ги разбирате съвсем.

Говорете тихо

Колкото по-силно някой крещи, толкова по-малко вероятно е да бъде чут. Дори партньорът ви да крещи, няма нужда да отвръщате със същия тон. Понижаването на гласа дава възможност на отсрещния да започне да се фокусира върху проблема, вместо да реагира на шума.

Бъдете любопитни, не отбранителни

Защитата, независимо дали браните яростно невинността и правотата си, или обръщате маси в контраатака, само кара конфликтът да ескалира. Вместо да вдигате гарда, поискайте повече информация, подробности и примери. Обикновено оплакването на отсрещния си има своето основание. Когато посрещнете недоволството с любопитство, вие отваряте място за разбиране.

Поискайте конкретни детайли

Общите изявления, които включват думите "винаги" и "никога", в повечето случаи не водят доникъде и са неверни. Когато партньорът ви има оплаквания, поискайте да премине от общите коментари към конкретни примери, за да го разберете по-ясно. Когато вие имате оплаквания, давайте примери, с които да работите.

Намерете точки на съгласие 

Почти винаги могат да бъдат намерени точки на съгласие в един конфликт. Откриването на такава обща основа, на която да стъпите, дори тя да е просто признаването на проблема, е важно начало за намиране на общо решение.

Потърсете опции

Борбата приключва, където започва сътрудничеството. Учтивото питане за предложения или алтернативи подканва към сътрудничество. Внимателното разглеждане на опциите показва уважение. Когато предлагате ваши собствени алтернативи, вие показвате, че сте готови да опитате нещо ново.

Отстъпвайте

Малките отстъпки могат да обърнат ситуацията. Ако дадете малко повече от себе си, това дава възможност и на другия да направи отстъпки. Малките компромиси водят до по-големи такива. Компромисът не означава точно 50-50%. Понякога той е споразумение 60-40% или дори 80-20%. Не става дума за проценти. Става въпрос за намиране на решение, което да е приложимо и за двама ви.

Сключвайте примирие

"Една възрастна приятелка, която е женена от 68 години, споделя, че преди години със съпруга й задават правило на сватбения си ден, което гласи никога да не се гневят. От самото начало те сключват споразумение, че връзката им е по-важна от печеленето на спорове. Понякога това означава да стоят до много, много късно вечер, докато не достигнат компромис, който да работи за двамата. Понякога това означава единият или другият от тях да реши, че проблемът не е достатъчно важен, за да губи от съня си. Но тъй като и двамата ценят брака, никой не се предава или примирява през повечето време. А когато някой се откаже или примири, другият показа благодарност и отправя свое собствено предложение за примирие. Тези хора все още се обичат един друг след 68 години и неизбежните конфликти, които идват с това да живееш с някого." - споделя Мари Хартъл-Уокър, доктор на науките.

Източник:

psychcentral.com

  • Снимка: freepik.com
Още по темата:
  • Защо игнорирането боли повече от разгорещения спор Защо игнорирането боли повече от разгорещения спор
  • Откритият конфликт заздравява връзката Откритият конфликт заздравява връзката
  • Ефективни начини за справяне с конфликтни личности Ефективни начини за справяне с конфликтни личности
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС
17.95лв.

РОДИТЕЛИ И ДЕЦА - ТРУДНИТЕ ВЗАИМООТНОШЕНИЯ - ХОРХЕ БУКАЙ - ХЕРМЕС

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС
12.95лв.

ВЕРТИГО - НЕДЯЛКО СЛАВОВ - ХЕРМЕС

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА
15.90лв.

ПОСЛЕДНИЯТ ДУЕЛ - ЕРИК ДЖАГЪР - СИЕЛА

Коментари към 10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте 10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки
    www.framar.bg 
    на 16 June 2025 в 21:54
    Коментирайте "10 правила за приятелско разрешаване на конфликти за двойки"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Позитивна психология
  • Връзки и взаимоотношения
  • Защо порасналото ви дете се държи враждебно с вас
  • Отказ от комуникация или какво е да те наказват с мълчание
  • Ефективни начини за справяне с конфликтни личности
  • Техниката кинцуги за реставрация на съдове и … заздравяване на интимни връзки
  • Връзката от разстояние и как да я съхраним
  • Овластяващите думи, които ще ви помогнат да прекратите токсична връзка
  • Какво трябва да знаем за емоционално незрелите и конфликтни хора
  • Реципрочност в отношенията – същност, роля и видове
  • Какво стои в основата на приятелството между мъже и жени
  • Напрежение в отношенията с вашето пораснало дете – възможни причини и начини за справяне
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Десетте правила на бавния готвач - за новаци в бавното готвене

преди 3407 дни, 22 часа и 18 мин.

Има ли правила за нанасяне на крема за лице, както при фон дьо тена?

преди 3891 дни, 5 часа и 29 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 3 дни, 5 часа и 38 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 3 дни, 12 часа и 39 мин.

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 7 дни, 4 часа и 56 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 8 дни, 4 часа и 21 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ЕНАП H таблетки * 20 KRKA

ДЕТСКИ АПАРАТ ЗА КРЪВНО НАЛЯГАНЕ HS-20C

ПАРАКИТО РЕПЕЛЕНТНА ГРИВНА ПРОТИВ КОМАРИ ЗА ВЪЗРАСТНИ + РЕПЕЛЕНТНИ ТАБЛЕТКИ * 2

ВИТАМИКС ВИТА МЕЧЕТА желирани * 60 ФОРТЕКС

МИША MAGIC CUSHION COVER LASTING ФОН ДЬО ТЕН №25 15 г

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

ЦИПРАЛЕКС таблетки 10 мг * 28

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:07:17

ТАМИФЛУ капсули 75 мг * 10

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:06:38

НАЗОПАС капки за нос 0.25 мг / мл 10 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:05:34

БИЗОР таблетки 5 мг * 30 ЧАЙКАФАРМА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:03:48

РЕСПИВАКС таблетки 50 мг * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 16 юни 2025г. в 17:02:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival