Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Спешна самопомощ: Ако се чувствате тревожни точно сега

Спешна самопомощ: Ако се чувствате тревожни точно сега

Спешна самопомощ: Ако се чувствате тревожни точно сега - изображение

Кажете си: СТОП!

Поемете дъх

Когато се фокусирате върху дишането си, вие забавяте адреналиновия отговор и тревожните мисли.

Дишайте съзнателно и забелязвайте усещането за дишане в корема. Бройте до 4, докато вдишвате през носа и до 7, издишвайки през устата.

Наблюдавайте

  • Забележете какво мислите и чувствате, например:
  • Чувствам се разстроен
  • Алармената система на тялото ми е задействана
  • Забелязвам тези физически усещания в тялото си
  • Умът ми казва ..... (идентифицирайте мислите с думи)

Отдалечете се

  • Това наистина ли е вярно или просто го чувствам така?
  • Каква е гледката от хеликоптера?
  • Това факт или мнение е?
  • Какво би казал приятел за това?
  • Какъв съвет бих дал на някой друг?
  • Въпреки че го чувствам наистина зле, тези физически усещания са нормален отговор на тялото... това ще мине.

Практикувайте това, което работи/Продължавайте

Какво ще помогне и ще бъде най-доброто за мен, другите и тази моментна ситуация?

Позитивен вътрешен диалог:

  • Мога да преживея това — направих го преди
  • Аз съм по-силен, отколкото мисля, че съм
  • Това ще мине
  • Мога да го направя

Визуализиране: Представете си, че вдишвате синьо или зелено и издишвате червено или черно (цветно дишане). Или използвайте вашето въображаемо успокояващо място от техниката за самопомощ.

  • Преместете фокуса си на внимание: разсейте се и преместете целия си фокус върху интригуваща дейност или използвайте осъзнато дишане/цветно дишане.
  • Правете това, което бихте правили, ако не бяхте разтревожени — и то осъзнато.
  • Излезте на разходка или се занимавайте с друга физическа активност. Разсейте се!
  • Слушайте музика, която знаете, че ще ви помогне да се почувствате по-добре.

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: getselfhelp.co.uk

Снимка: bbc.co.uk

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияАлт. медицина