Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището

Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището

от 05 ное 2019г., обновено на 16 яну 2020г.
Редактор: Даниела Пройчева
Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

За да бъдат успешни, много хора вярват, че трябва да изпитват страст към това, което правят. Страстта придава наслада на предизвикателството. Тя идва с издържливостта, необходима, за да превъзхождаме останалите. Има обаче примери за обратното – когато страстта не е предпоставка за успех. В това число и за успеха в училище. Смятаме, че отличните ученици трябва да бъдат отдадени и страстни по отношение на учебния процес, или че тази тяхна страст би имала известна роля в успеха или неуспеха им. Но грешим.

Според изследване на Джихуин Лий (Jihyun Lee) от университета в Сидни, Австралия, между степента, в която се справят учениците, и тяхното отношение към училището няма никаква връзка. Не е нужно ученикът да бъде отдаден, за да получава отлични оценки.

Изследвания на програмата PISA върху нагласата на учениците към училището

Резултатите от въпросното изследване са получени след анализ на мащабна международна база данни, наречена Програма за международно оценяване на учениците (PISA). На всеки три години информацията се актуализира. Тя е като истинска съкровищница, която дава възможност на учените да разберат как учениците по света възприемат образованието и учебния процес като цяло. В една от последните оценки на PISA от 2015 година вземат участие 72 страни и техните икономики. Предмет на оценяването са четене, математика, тестове по различни науки, както и въпросници, насочени към отношението, схващанията и навиците на учене на 15-годишните деца по света.

В по-старите изследвания са предлагани 4 опции за отговор, с които да се оцени нагласата на учениците към училището като институция:

  • училището не ми помогна почти с нищо, за да се чувствам подготвен за живота, който ме очаква;
  • училището беше загуба на време за мен;
  • училището изгради в мен увереност при вземане на решения;
  • училището ме научи на неща, които биха били от полза за професионалното ми развитие един ден.

От получените отговори става ясно, че почти не съществува връзка между постиженията на учениците и тяхната нагласа към училището. И този случай не е прецедент. Подобни са заключенията от оценяването, проведено от PISA през 2003, 2009 и 2012 година. Социално-икономическият статус и половата принадлежност също не дават отражение. Както и степента на развитие на страните. Само 2% от математическите успехи се дължат на нагласата към училищната институция във всичките 62 страни.

Изводът е, че в повечето държави способните деца с много добро представяне всъщност не възприемат сериозно училището. И обратно, децата с по-слаби постижения не е задължително да подценяват неговата роля. Между двете неща просто няма връзка. Оттук изниква въпросът за мотивацията.

Ако не съществува реална зависимост между академичните резултати и нагласата на детето, то тогава какво мотивира отличните ученици? Определено не е отдадеността и страстта към училището и процеса на обучение.

Какво всъщност мотивира добрите ученици?

Отговорът е, че мотивацията идва отвътре. Пак според програмата PISA онова, което разделя учениците на по-малко или повече способни е тяхното вътрешно схващане и самооценка за собствените им силни и слаби страни. Индивидуални психологически променливи като самоефективност, тревожност и удовлетвореност от ученето обясняват между 15% и 25% от различните нива на успешност сред учащите. В по-общ план изследванията разкриват, че вярата в способността да разрешават проблеми играе много по-съществена роля, отколкото отношението им към училището.

Това вече е проблем, тъй като отношението към институцията би трябвало да има значение поради няколко причини. Ако учениците не могат да открият ползите от учебния процес, ако училището не е отговорило на очакванията им или ако смятат, че академичните им умения са придобити извън него, то е напълно възможно това да повлияе на представата и нагласата им към институциите по принцип. В действителност много хора не вярват в тях и в тяхното функциониране. И причината може да се корени именно в образованието. Официалните институции имат ключова роля в живота на всеки гражданин. Те трябва да се развиват, усъвършенстват и укрепват, а не да се подценяват и пренебрегват.

Какво може да се направи?

Хората, в чийто ресор е да взимат решения, свързани със средната степен на образование, трябва да бъдат по-чувствителни и осъзнати, когато става въпрос за дългосрочен ефект на училищното образование върху нагласите и вярванията на учениците. Добре би било да се помисли сериозно върху интегрирането на практични групови дейности, които ще са полезни за тях, след като завършат. Защото дали младите хора намират връзка между настоящето и бъдещето си, може да има много сериозни последствия върху обществото ни.

Източник:

aeon.co, spiritmagazineonline.com

 

Още по темата:
  • 12 способа за справяне с инатливите хора 12 способа за справяне с инатливите хора
  • Защо понякога говорим със себе си на глас и трябва ли да се тревожим Защо понякога говорим със себе си на глас и трябва ли да се тревожим
  • Какво да направите, когато не искате да правите нищо Какво да направите, когато не искате да правите нищо
  • Какво е обратна връзка? Научете се как да стимулирате мотивацията у другия Какво е обратна връзка? Научете се как да стимулирате мотивацията у другия
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ИСТОРИИ ЗА ЛЕКА НОЩ ЗА МОМИЧЕТА БУНТАРКИ - ЕЛЕНА ФАВИЛИ, ФРАНЧЕСКА КАВАЛО - ХЕРМЕС
29.95лв.

ИСТОРИИ ЗА ЛЕКА НОЩ ЗА МОМИЧЕТА БУНТАРКИ - ЕЛЕНА ФАВИЛИ, ФРАНЧЕСКА КАВАЛО - ХЕРМЕС

МАКЕДА БОТАНИКС КОМПОЗИЦИЯ ЕТЕРИЧНИ МАСЛА MOTIVATION 10 мл
20.70лв.

МАКЕДА БОТАНИКС КОМПОЗИЦИЯ ЕТЕРИЧНИ МАСЛА MOTIVATION 10 мл

МОМИЧЕ, СПРИ ДА СЕ ОПРАВДАВАШ - РЕЙЧЪЛ ХОЛИС - ХЕРМЕС
15.95лв.

МОМИЧЕ, СПРИ ДА СЕ ОПРАВДАВАШ - РЕЙЧЪЛ ХОЛИС - ХЕРМЕС

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ФРОУЗЪН KIDS LICENSING FR30006
10.00лв.

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ФРОУЗЪН KIDS LICENSING FR30006

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ФРОУЗЪН KIDS LICENSING FR50019
10.50лв.

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР ФРОУЗЪН KIDS LICENSING FR50019

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР МИКИ МАУС KIDS LICENSING MK30017
10.50лв.

УЧЕНИЧЕСКИ НЕСЕСЕР МИКИ МАУС KIDS LICENSING MK30017

Коментари към Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището
    www.framar.bg 
    на 01 July 2025 в 00:12
    Коментирайте "Защо най-добрите ученици не са отдадени на училището"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Позитивна психология
  • Мотивация, щастие и личен успех
  • Методът на Улвеус за справяне с училищната агресия: Ясни правила за поведение и наказания за насилниците в училище
  • 12 способа за справяне с инатливите хора
  • Защо понякога говорим със себе си на глас и трябва ли да се тревожим
  • Съблечи я тая твоята душа. С колко парцали, виж, си я навлякъл!
  • Какво е обратна връзка? Научете се как да стимулирате мотивацията у другия
  • Какво да направите, когато не искате да правите нищо
  • 12 комикса, които разкриват забавни моменти от живота на един учител
  • Как да се справим с трудностите в живота
  • Защо казваме, че спортът е здраве?
  • 6 ключови идеи зад теориите на мотивацията
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 3 дни, 8 часа и 23 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 5 дни, 1 час и 4 мин.

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 17 дни, 7 часа и 55 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 17 дни, 14 часа и 56 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 21 дни, 7 часа и 14 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 22 дни, 6 часа и 39 мин.

40 години от създаването на Excel ще отбележи международната конференция Bulgaria Excel Days 2025

преди 24 дни, 12 часа и 2 мин.

Парасейлинг - какво представлява? Опасен ли е?

преди 24 дни, 14 часа и 19 мин.
Всички

АНКЕТА

Пушите ли?

Виж резултатите
Още интересни публикации
20 изключително важни неща, които трябва да си казваме по-често 20 изключително важни неща, които трябва да си казваме по-често

20 изключително важни неща, които трябва да си казваме по-често

от 25 яну 2017г. Прочети повече
Фактори, възпрепятстващи работата на Иван Павлов през 1882 година Фактори, възпрепятстващи работата на Иван Павлов през 1882 година

Фактори, възпрепятстващи работата на Иван Павлов през 1882 година

от 24 яну 2016г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

АСАМ КРОЙТЕРХОФ КРЕМ ЗА КРАКА И СТЪПАЛА 100 мл

ЛЮКСЕОЛ МАСЛО РИЦИНОВО КОСА/КОЖА/НОКТИ 50мл 336935

ЛЮКСЕОЛ МАСЛО БРАДА ПОДХРАНВАЩО 50мл 080289

ЛЮКСЕОЛ Б-М КОСОПАД 200мл 337215

ЛЮКСЕОЛ Б-М РАСТЕЖ/ПОДСИЛВАНЕ 200мл 337352

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

НИСТАТИН АКТАВИС таблетки 500 000 IU * 20 ТЕВА

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 юни 2025г. в 17:14:17

НАУ ФУДС ИНДОЛ - 3 - КАРБИНОЛ капсули * 60

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 юни 2025г. в 17:12:24

РЕЗИСТА КИДС шоко мечета * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 юни 2025г. в 17:10:21

АМОКСИКЛАВ филмирани таблетки 875 мг / 125 мг * 20

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 юни 2025г. в 16:55:00

АКУТИЛ капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 30 юни 2025г. в 16:38:36
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival