Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех Как да станете майстори в убеждаването - част 1

Как да станете майстори в убеждаването - част 1

от 13 фев 2018г., обновено на 03 март 2018г.
Как да станете майстори в убеждаването - част 1 - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Всички ние се сблъскваме с опитите за убеждаване в голямо разнообразие от форми всеки един ден. Според Media Matters един средностатистически възрастен е изложен на около 600 до 625 реклами под всякаква форма ежедневно. Производителите на храни искат да купуваме най-новите им продукти, докато филмовите студиа искат да отидем да гледаме най-новите филми. Тъй като убеждаването е толкова широко разпространена част от нашия живот, често е прекалено лесно да пренебрегваме начина, по който външните източници ни влияват.

Убеждаването не е полезно единствено за търговците. Ако се научите как да използвате тези техники в ежедневието, може да ви помогне да преговаряте по-добре и да получавате това, което искате, независимо дали се опитвате да убедите вашето дете да изяде зеленчуците си или преговаряте повишение с шефа си.

Тъй като влиянието е полезно в толкова много аспекти на ежедневието, то техниките на убеждаване са изследвани и наблюдавани от древни времена. Едва в началото на 20-те години обаче те започват да се изследват от социалните психолози.

Няколко ключови техники за убеждаване

Крайната цел на убеждаването е даденият обект да приеме определен довод и това ново отношение като част от своята основна система от вярвания.

По-долу са само някои от много ефективните техники. Други методи включват използването на награди, наказания, положителни или отрицателни експертизи и много други.

1. Създайте нужда

Един от методите на убеждаване включва създаване на нужда или събуждане на по-ранна вълнуваща нужда. Този вид убеждаване привлича основните нужди на човек за подслон, любов, самоуважение и самоусъвършенстване. Търговците често използват тази стратегия, за да продават продуктите си. Помислете, например, колко реклами показват, че хората трябва да закупят конкретен продукт, за да бъдат щастливи, в безопасност, обичани или да събудят възхищение.

2. Възползвайте се от социалните потребности

Друг много ефективен метод за убеждаване привлича нуждата да бъдем популярни, престижни или подобни на другите. Телевизионните реклами предоставят много примери за този вид убеждаване, при което зрителите се насърчават да купуват продукти, за да могат да бъдат като всички останали, или някой известен или уважаван човек. Телевизионните реклами са огромен източник на излагане на убеждаване, като се има предвид, че някои оценки твърдят, че средностатистическият американец гледа между 1500 и 2000 часа телевизия всяка година.

3. Използвайте думи, наситени с емоционални асоциации и картини

Убеждаването често използва емоционално заредени думи и изображения. Рекламодателите са наясно със силата на положителните думи, поради което толкова много рекламодатели използват фрази като "нови и подобрени" или "изцяло естествени продукти".

4. Да пъхнеш крака си през вратата

Друг подход, който често е ефективен в това да накара хората да се съобразят с нашата молба, е известен като техниката "да пъхнеш крак през вратата". Тази стратегия за убеждаване включва това да накараме човек да се съгласи с малка молба, като например да закупи малка вещ, последвана от много по-голямо искане. Чрез това, че човекът се съгласява с малката първоначална услуга, заявителят вече е "пъхнал крак през вратата", което прави по-вероятно първият да се съобрази с по-голямата молба.

Например съседка ви моли да се грижите за двете й деца за час-два. След като се съгласите с по-малката услуга, тоя пита дали можете всъщност да гледате децата до края на деня.

Тъй като вече сте се съгласили с по-малката услуга, може да се почувствате задължени да се съгласите и с по-голямото искане. Това е отличен пример за това, което психолозите наричат "правило за ангажираност", а търговците често използват тази стратегия, за да насърчат потребителите да купуват продукти и услуги.

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: verywellmind.com

Снимка: axerosolutions.com

Още по темата:
  • Самоизпълняващо се пророчество – същност, фази и примери Самоизпълняващо се пророчество – същност, фази и примери
  • Как ритуалите променят мозъка, за да ни помогнат да постигнем по-добри резултати Как ритуалите променят мозъка, за да ни помогнат да постигнем по-добри резултати
  • 6 личностни черти на успешните хора 6 личностни черти на успешните хора
  • Мисловно предъвкване: Повторение на разговори в главата ми Мисловно предъвкване: Повторение на разговори в главата ми
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ЖИВОТ НА ПАРАЛЕЛ - ВЕРОНИКА ДЕНЕВА - ХЕРМЕС
12.95лв. / 6.62 €

ЖИВОТ НА ПАРАЛЕЛ - ВЕРОНИКА ДЕНЕВА - ХЕРМЕС

ЗАКОНИТЕ НА ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА - РОБЪРТ ГРИЙН - СИЕЛА
39.00лв. / 19.94 €

ЗАКОНИТЕ НА ЧОВЕШКАТА ПРИРОДА - РОБЪРТ ГРИЙН - СИЕЛА

ЦАР ПЛЪХ - ДЖЕЙМС КЛАВЕЛ - СИЕЛА
27.90лв. / 14.27 €

ЦАР ПЛЪХ - ДЖЕЙМС КЛАВЕЛ - СИЕЛА

13 НЕЩА, КОИТО ПСИХИЧЕСКИ СИЛНИТЕ ХОРА НЕ ПРАВЯТ - ЕЙМИ МОРИН - ХЕРМЕС
17.95лв. / 9.18 €

13 НЕЩА, КОИТО ПСИХИЧЕСКИ СИЛНИТЕ ХОРА НЕ ПРАВЯТ - ЕЙМИ МОРИН - ХЕРМЕС

ВИХРА И ВОДКА - СВЕТЛА ИВАНОВА - СИЕЛА
12.00лв. / 6.14 €

ВИХРА И ВОДКА - СВЕТЛА ИВАНОВА - СИЕЛА

ПРЕУСПЯВАНЕ ЧРЕЗ СИЛАТА НА МИСЪЛТА - БРУС МАКЛЕЛАНД - ШАМБАЛА
12.00лв. / 6.14 €

ПРЕУСПЯВАНЕ ЧРЕЗ СИЛАТА НА МИСЪЛТА - БРУС МАКЛЕЛАНД - ШАМБАЛА

Коментари към Как да станете майстори в убеждаването - част 1

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Как да станете майстори в убеждаването - част 1
    www.framar.bg 
    на 13 September 2025 в 14:54
    Коментирайте "Как да станете майстори в убеждаването - част 1"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Позитивна психология
  • Мотивация, щастие и личен успех
  • Мисловно предъвкване: Повторение на разговори в главата ми
  • Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия
  • Техники за заземяване при силен стрес
  • 7 начина за справяне с чувството за вина
  • 10 неща, които страдащите от тревожност, трябва да правят всеки ден
  • Как да намалим тревожността точно тук, точно сега
  • 9 основни техники и инструменти на когнитивно-поведенческата терапия
  • Дисфункционални начини на мислене: автоматични мисли
  • Седем от най-добрите книги за самопомощ и самоусъвършенстване
  • Как да помогнете на партньора си да се справи с обсесивно-компулсивното разстройство
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиологияРусенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

Русенски интервенционални дни 2025 - престижен форум за съвременна интервенционална кардиология

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19 Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

Фатални грешки на управляващите във ваксинационната политика срещу COVID-19

от 12 сеп 2025г.Прочети повече
Кога се налага операция на простата?Кога се налага операция на простата?

Кога се налага операция на простата?

от 12 сеп 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Добра майка ли съм - проучване на momfident.io

преди 15 дни, 23 часа и 17 мин.

Преглед при лекар, рецепти, лечение - по време на почивка

преди 59 дни, 1 час и 36 мин.
Всички

АНКЕТА

Цветя, благотворителност или и двете за началото на учебната година

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ГРИЙН ФАРМАСИ БАЛСАМ С РЕПЕЙ ПРОТИВ КОСОПАД ЗА ВСЕКИ ТИП КОСА 300 мл

КОТ Д'АЗУР ELIXIR 57 KIRKE ПАРФЮМНА ВОДА 30 мл

ЛУМЕНЕ ВЕГАН ДЪЛГОТРАЕН ФОН ДЬО ТЕН С МИНЕРАЛЕН SPF30 STAY 3 MEDIUM 30 мл

АМЕРИКАН КРЮ ЗАВЪРШВАЩ СПРЕЙ 100 мл

ЛАНСИНОХ КОМПРЕС ЗА СЛЕД РАЖДАНЕ

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

МИКОМАКС капсули 150 мг * 1

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:55:38

УЛКАМЕД таблетки 120 мг * 56 KRKA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:52:28

ДОПЕЛХЕРЦ АКТИВ ИРИТАКОЛИН таблетки * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:51:41

БРОНХО - ВАКСОМ ЗА ДЕЦА прах за перорален разтвор 3.5 мг * 10 OM PHARMA

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:49:50

ПЕРХИДРОЛ 100 мл. 12 %

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 12 сеп 2025г. в 16:48:23
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival