Как да станете майстори в убеждаването - част 1
Всички ние се сблъскваме с опитите за убеждаване в голямо разнообразие от форми всеки един ден. Според Media Matters един средностатистически възрастен е изложен на около 600 до 625 реклами под всякаква форма ежедневно. Производителите на храни искат да купуваме най-новите им продукти, докато филмовите студиа искат да отидем да гледаме най-новите филми. Тъй като убеждаването е толкова широко разпространена част от нашия живот, често е прекалено лесно да пренебрегваме начина, по който външните източници ни влияват.
Убеждаването не е полезно единствено за търговците. Ако се научите как да използвате тези техники в ежедневието, може да ви помогне да преговаряте по-добре и да получавате това, което искате, независимо дали се опитвате да убедите вашето дете да изяде зеленчуците си или преговаряте повишение с шефа си.
Тъй като влиянието е полезно в толкова много аспекти на ежедневието, то техниките на убеждаване са изследвани и наблюдавани от древни времена. Едва в началото на 20-те години обаче те започват да се изследват от социалните психолози.
Няколко ключови техники за убеждаване
Крайната цел на убеждаването е даденият обект да приеме определен довод и това ново отношение като част от своята основна система от вярвания.
По-долу са само някои от много ефективните техники. Други методи включват използването на награди, наказания, положителни или отрицателни експертизи и много други.
1. Създайте нужда
Един от методите на убеждаване включва създаване на нужда или събуждане на по-ранна вълнуваща нужда. Този вид убеждаване привлича основните нужди на човек за подслон, любов, самоуважение и самоусъвършенстване. Търговците често използват тази стратегия, за да продават продуктите си. Помислете, например, колко реклами показват, че хората трябва да закупят конкретен продукт, за да бъдат щастливи, в безопасност, обичани или да събудят възхищение.
2. Възползвайте се от социалните потребности
Друг много ефективен метод за убеждаване привлича нуждата да бъдем популярни, престижни или подобни на другите. Телевизионните реклами предоставят много примери за този вид убеждаване, при което зрителите се насърчават да купуват продукти, за да могат да бъдат като всички останали, или някой известен или уважаван човек. Телевизионните реклами са огромен източник на излагане на убеждаване, като се има предвид, че някои оценки твърдят, че средностатистическият американец гледа между 1500 и 2000 часа телевизия всяка година.
3. Използвайте думи, наситени с емоционални асоциации и картини
Убеждаването често използва емоционално заредени думи и изображения. Рекламодателите са наясно със силата на положителните думи, поради което толкова много рекламодатели използват фрази като "нови и подобрени" или "изцяло естествени продукти".
4. Да пъхнеш крака си през вратата
Друг подход, който често е ефективен в това да накара хората да се съобразят с нашата молба, е известен като техниката "да пъхнеш крак през вратата". Тази стратегия за убеждаване включва това да накараме човек да се съгласи с малка молба, като например да закупи малка вещ, последвана от много по-голямо искане. Чрез това, че човекът се съгласява с малката първоначална услуга, заявителят вече е "пъхнал крак през вратата", което прави по-вероятно първият да се съобрази с по-голямата молба.
Например съседка ви моли да се грижите за двете й деца за час-два. След като се съгласите с по-малката услуга, тоя пита дали можете всъщност да гледате децата до края на деня.
Тъй като вече сте се съгласили с по-малката услуга, може да се почувствате задължени да се съгласите и с по-голямото искане. Това е отличен пример за това, което психолозите наричат "правило за ангажираност", а търговците често използват тази стратегия, за да насърчат потребителите да купуват продукти и услуги.
По статията работи: Елиза Трайкова
Източник: verywellmind.com
Снимка: axerosolutions.com
Продукти свързани със СТАТИЯТА
ЦАР ПЛЪХ - ДЖЕЙМС КЛАВЕЛ - СИЕЛА
13 НЕЩА, КОИТО ПСИХИЧЕСКИ СИЛНИТЕ ХОРА НЕ ПРАВЯТ - ЕЙМИ МОРИН - ХЕРМЕС
ВИХРА И ВОДКА - СВЕТЛА ИВАНОВА - СИЕЛА
ПРЕУСПЯВАНЕ ЧРЕЗ СИЛАТА НА МИСЪЛТА - БРУС МАКЛЕЛАНД - ШАМБАЛА
РУСКИЯТ СЪСЕД - МИХАИЛ ВЕШИМ - СИЕЛА
ПЪТЯТ НА БЛАГОДЕНСТВИЕТО - ДЖЕЙМС АЛЪН - ШАМБАЛА
СТАТИЯТА е свързана към
- Позитивна психология
- Мотивация, щастие и личен успех
- 7 начина за справяне с чувството за вина
- 9 основни техники и инструменти на когнитивно-поведенческата терапия
- Холотропно дишане - техника за самопознание и терапия
- Мисловно предъвкване: Повторение на разговори в главата ми
- Самоизпълняващо се пророчество – същност, фази и примери
- Седем от най-добрите книги за самопомощ и самоусъвършенстване
- Как да превръщате негативните мисли в положителни
- 11 стъпки за изразяване на емоциите
- Техники за заземяване при силен стрес
- Дисфункционални начини на мислене: автоматични мисли
Коментари към Как да станете майстори в убеждаването - част 1