Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Нещото, което трябва да знаете, преди да се изправите пред човека, който ви е наранил

Нещото, което трябва да знаете, преди да се изправите пред човека, който ви е наранил

Нещото, което трябва да знаете, преди да се изправите пред човека, който ви е наранил - изображение

В работата си като терапевт Хариет Лернер споделя, че често при нея идва гневен или наранен пациент с желанието да се изправи пред някой, който го е наранил, в повечето случаи родител, с надеждата да получи сърдечно извинение. Обидата може да е скорошна или да се е случило преди десетилетия. Но нейните наблюдения са следните ...

Най-неотложните проблеми - онези, които отчаяно желаем да бъдат чути и разбрани - се отнасят до разрушеното доверие от хората, на които най-много разчитаме.

Така желаното извинение би включвало признаване на вредата, която не е била отчетена по онова време, валидиране на факта, че са настъпили определени събития или комуникации, които са били емоционално вредни за наранената страна, и истински израз на съжаление и болка - тоест сърдечно извинение.

Вместо желания изход, обаче, пострадалото лице може да се окаже отново травмирано след такава конфронтация. Повечето хора, които нанасят сериозна обида, никога не стигат до точката, в която могат да приемат вредните си действия, а още по-малко да се извиняват и работят, за да поправят случилото се. Срамът им води до отричане и самозаблуда, което превъзхожда способността им да се ориентират към реалността - а никой човек не може да бъде по-честен с нас, отколкото те със себе си.

Преди да започнете разговор с човек, който ви е навредил, имайте предвид, че защитата ви е на първо място. Намалете очакванията си да получите желания отговор и това, което заслужавате, до нула. Желанието ви за извинение, което да включва искрено, емоционално признание за извършена вреда и автентични думи на разкаяние, е напълно разбираемо. Но това също е често нереалистично, когато влизате в разговор с някой, който ви е предал или наранил.

Никой човек няма да се почувства отговорен и истински разкаятелен - без значение колко добре комуникирате - ако това ще го определи по неприемлив или непоносим начин. Но желанието на другия човек да се придържа към обидните деяния няма нищо общо с това колко тя или той не ви обича.

Способността за поемане на отговорност, усещане за съпричастност, угризение и предлагане на смислено извинение е свързано с това колко любов и самоуважение човек има към себе си. Въпреки това, ние нямаме властта да даваме тези черти на никого, освен на себе си.

Говорете само ако трябва да говорите - за себе си. Направете това, ако изказването на собствените ви истини е земята, на която искате да стъпвате, независимо каква ще е реакцията, която получавате. Но разберете, че колкото по-сериозна е вредата, толкова по-малко вероятно е да има истинско извинение, сега или изобщо.

Източник: psychologytoday.com

Снимка: brainchildmag.com

По статията работи: Елиза Трайкова

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияСнимкиЛайфстайлПсихологияЛюбопитноИнтервютаНовиниЗдравни съветиСоциални грижиОрганизацииТестовеСпециалистиРецептиИстория