Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

от 11 март 2025г.
Редактор: Ина Фенерова
Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Акценти:

  • Когато хората са разстроени, в повечето случаи не искат да бъдат съветвани. Искат да бъдат изслушани и разбрани. 
  • Понякога изслушването може да бъде по-ефективно и трансформиращо и от най-добрия съвет.

Когато някой ни споделя тревогите си, първият ни импулс обикновено е да му дадем съвет, дори няколко... Влизаме в ролята на "решаващия проблеми" и често дори се ядосваме, ако този човек не следва препоръките ни. Истината обаче е, че в повечето случаи хората не търсят съвет, а разбиране. Те не искат да им се казва какво да направят – просто имат нужда да бъдат изслушани.

Разочарованието е за двете страни

Когато човек се чувства разстроен, е напълно нормално да потърси емоционална подкрепа от околните. В случай че прибързаме със съветите, ще се провалим в основната си задача – емоционалната валидация.

Ако не изслушаме човека, а директно предложим решения, той ще се почувства разочарован, защото не сме откликнали с емпатията и разбирането, на които се е надявал. В същото време и ние може да се натъжим или ядосаме, защото съветите не са били чути. В подобни ситуации обаче е добре да си припомним колко неприятно е, когато някой не ни изслуша и не валидира емоциите ни, когато не се постарае да се постави на наше място.

Трудното изкуство да се поставиш на мястото на другия

Всички понякога дълго таим в себе си конфликти, които чакат своето разрешение. Все едно вървим с камъче в обувката – досадно е, но не чак толкова, че да спрем и да го извадим, а понякога просто условията не ни позволяват да се събуем.

Такъв е случаят, например, и с човек, който не харесва много аспекти от работата си, но не я напуска, защото е добре платена. Или с някой, който поддържа сложни семейни взаимоотношения, защото не иска ги прекъсне напълно.

В живота малко неща са черни или бели. Често негативните ситуации, от които се оплакваме, носят и определени „вторични ползи“. В такива моменти хората не търсят съвет, а просто искат да бъдат изслушани и разбрани, за да могат да продължат напред по най-добрия възможен начин. Може би не предприемат действия, защото не са готови, или просто не искат, защото вярват, че позитивите все още са повече от негативите.

Всички имаме нужда от този тип емоционална подкрепа понякога. А човек, който ни казва „напусни работа“ или „прекъсни отношенията“, не ни помага изобщо. Разбира се, подобен съвет не е непременно грешен, но може да не е подходящ в дадения момент. Ето защо ключът към истинската помощ е в това да разберем кога е достатъчно само да изслушаме и кога е правилно да предложим съвет.

>>> Укрепване на приятелството с добри умения за слушане

Три ключа към истинската подкрепа

В свят, изобилстващ от искани и непоискани мнения, коментари, становища и рецепти за справяне с всичко, простичкият акт на слушане, свързването емоционално с човека срещу нас се е превърнало в нещо изключително и може да бъде по-ефективно и от най-добрия съвет.

две жени, разговор, диван, цевте в саксия

Осъзнайте, че има различни форми на подкрепа

Само защото някой има „проблем“, не означава, че трябва веднага да го бомбардираме със "стоте най-добри начина да се справи", не означава, че не заслужава възможността да излее чувствата си и да получи емоционално валидиране.

Може би решението е да извади камъчето от обувката си, но вероятно още не е готов, и единственото, от което се нуждае в този момент е само да бъде чут.

Възможно е именно това изслушване да е много по-трансформиращо за него от нежеланите съвети, защото възможността да говори с някого за това, което го притеснява, ще му помогне да подреди ума си и да вземе решение.

Избягвайте да повтаряте съвети, които не са били чути

Понякога се превръщаме в „развалена грамофонна плоча“, особено във взаимоотношенията си с най-близките. Убедени сме, че ако повторим нещо достатъчно пъти, другият човек най-накрая ще се съгласи. Това обаче невинаги работи. Дори може да предизвика съпротива. Ако знаем, че човекът отсреща има нужда само от емоционална подкрепа, е безполезно да настояваме с практични съвети. Така той няма да се почувства разбран, а ние ще се разочароваме.

Питайте каква помощ всъщност е необходима

Често предполагаме, че човекът, който търси подкрепа, не знае как да реши проблема си. Това невинаги е вярно. Затова, когато не сме сигурни, най-добре е да попитаме. Един обикновен въпрос, като „Искаш само да поговорим или очакваш съвет?“, може да разсее всякакви съмнения и да помогне да отговорим на емоционалните нужди на отсрещния.

Истинската подкрепа се крие в разбирането

Не бива да забравяме, че когато някой търси подкрепата ни, вероятно се чувства емоционално уязвим. В такъв момент той не се нуждае от непоискани съвети. Нуждае се от разбиране и утеха. Едва след като отговорим на емоционалните му нужди, можем да преминем – с емпатия и деликатност – към намирането на решения.

Източник:

psychology-spot.com

Още по темата:
  • Как да говорите с приятел, загубил близък човек вследствие на самоубийство Как да говорите с приятел, загубил близък човек вследствие на самоубийство
  • 5 начина да бъдете своят най-добър приятел 5 начина да бъдете своят най-добър приятел
  • Какво представлява психологическата първа помощ Какво представлява психологическата първа помощ
  • Как да помолим за помощ Как да помолим за помощ
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ТУРМАЛИНОВА НАКОЛЕНКА КОНДИЦИЯ
11.60лв.

ТУРМАЛИНОВА НАКОЛЕНКА КОНДИЦИЯ

ВАРИТЕКС НЕОПРЕНОВА ОРТЕЗА ЗА БЕДРО модел 888
54.00лв.

ВАРИТЕКС НЕОПРЕНОВА ОРТЕЗА ЗА БЕДРО модел 888

ВАРИТЕКС ПАТЕЛАРНА ЛЕНТА модел 886
33.00лв.

ВАРИТЕКС ПАТЕЛАРНА ЛЕНТА модел 886

ВАРИТЕКС НАКИТНИК С ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КОМПРЕСИЯТА модел 882
25.00лв.

ВАРИТЕКС НАКИТНИК С ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КОМПРЕСИЯТА модел 882

ВАРИТЕКС ПЛЕТЕНА ОРТЕЗА ЗА АХИЛЕСОВО СУХОЖИЛИЕ модел 455
62.00лв.

ВАРИТЕКС ПЛЕТЕНА ОРТЕЗА ЗА АХИЛЕСОВО СУХОЖИЛИЕ модел 455

Коментари към Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети
    www.framar.bg 
    на 11 June 2025 в 22:26
    Коментирайте "Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Флейкинг: Защо все повече хора отменят срещи в последния момент
  • Междуклетъчна сигнализация
  • Как да изградим връзка с човек, който страда от аутизъм
  • Видове невербална комуникация
  • Намаляване на приема на алкохол
  • Как да постъпите, ако брачният партньор ви дразни и отблъсква
  • Трудна комуникация: как да се справим с проблемните хора
  • Овладейте асертивната комуникация с помощта на пет лесни стъпки
  • Как да сложите край на безпочвените и непрестанни обвинения във връзката
  • 12 способа за справяне с инатливите хора
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

6000 ПРИЧИНИ ЗА ДЕЙСТВИЕ - ПОДКРЕПА НА ПАЦИЕНТИТЕ С РЕДКИ БОЛЕСТИ - 2025

преди 124 дни, 7 часа и 31 мин.

хомеопатична подкрепа за имунната система при химиотерапия

преди 4514 дни, 5 часа и 4 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Фармацевтични дни на кариерата - 21 юни, 2025 година - НДК

преди 2 дни, 5 часа и 28 мин.

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 3 дни, 4 часа и 53 мин.

40 години от създаването на Excel ще отбележи международната конференция Bulgaria Excel Days 2025

преди 5 дни, 10 часа и 16 мин.

Парасейлинг - какво представлява? Опасен ли е?

преди 5 дни, 12 часа и 33 мин.
Всички

АНКЕТА

Готови ли сте у дома да полагате грижа за болен роднина?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Намаляване на приема на алкохол Намаляване на приема на алкохол

Намаляване на приема на алкохол

от 08 дек 2022г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ОСТРОВИТ КЛА 1000 капсули * 150

МАГНЕЗИЙ каплети 250 мг * 100 УЕБЪР НАТУРАЛС

БИЛКОВА АПТЕКА ТИНКТУРА МУКУНА ПРУРИЕНС 50 мл

АРОМАНДИСЕ ТАЛИАТЕЛИ КОНДЖАК 150 г

БИЛКОВА АПТЕКА ТИНКТУРА ТУРТА + ВИТАМИН B6 50 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

АКТИВЕН ХЕМИЦЕЛУЛОЗЕН КОМПОНЕНТ (AHCC) капсули * 120

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юни 2025г. в 16:59:24

ДОСТИНЕКС таблетки 0.5 мг * 2

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юни 2025г. в 16:58:16

МЕНТАЛ КОМФОРТ сироп 250 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 11 юни 2025г. в 16:57:48

ДОСТИНЕКС таблетки 0.5 мг * 2

Коментар на: Велислава от 11 юни 2025г. в 16:37:33

МЕНТАЛ КОМФОРТ сироп 250 мл

Коментар на: Теа от 11 юни 2025г. в 16:28:22
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival