Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

от 11 март 2025г.
Редактор: Ина Фенерова
Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Акценти:

  • Когато хората са разстроени, в повечето случаи не искат да бъдат съветвани. Искат да бъдат изслушани и разбрани. 
  • Понякога изслушването може да бъде по-ефективно и трансформиращо и от най-добрия съвет.

Когато някой ни споделя тревогите си, първият ни импулс обикновено е да му дадем съвет, дори няколко... Влизаме в ролята на "решаващия проблеми" и често дори се ядосваме, ако този човек не следва препоръките ни. Истината обаче е, че в повечето случаи хората не търсят съвет, а разбиране. Те не искат да им се казва какво да направят – просто имат нужда да бъдат изслушани.

Разочарованието е за двете страни

Когато човек се чувства разстроен, е напълно нормално да потърси емоционална подкрепа от околните. В случай че прибързаме със съветите, ще се провалим в основната си задача – емоционалната валидация.

Ако не изслушаме човека, а директно предложим решения, той ще се почувства разочарован, защото не сме откликнали с емпатията и разбирането, на които се е надявал. В същото време и ние може да се натъжим или ядосаме, защото съветите не са били чути. В подобни ситуации обаче е добре да си припомним колко неприятно е, когато някой не ни изслуша и не валидира емоциите ни, когато не се постарае да се постави на наше място.

Трудното изкуство да се поставиш на мястото на другия

Всички понякога дълго таим в себе си конфликти, които чакат своето разрешение. Все едно вървим с камъче в обувката – досадно е, но не чак толкова, че да спрем и да го извадим, а понякога просто условията не ни позволяват да се събуем.

Такъв е случаят, например, и с човек, който не харесва много аспекти от работата си, но не я напуска, защото е добре платена. Или с някой, който поддържа сложни семейни взаимоотношения, защото не иска ги прекъсне напълно.

В живота малко неща са черни или бели. Често негативните ситуации, от които се оплакваме, носят и определени „вторични ползи“. В такива моменти хората не търсят съвет, а просто искат да бъдат изслушани и разбрани, за да могат да продължат напред по най-добрия възможен начин. Може би не предприемат действия, защото не са готови, или просто не искат, защото вярват, че позитивите все още са повече от негативите.

Всички имаме нужда от този тип емоционална подкрепа понякога. А човек, който ни казва „напусни работа“ или „прекъсни отношенията“, не ни помага изобщо. Разбира се, подобен съвет не е непременно грешен, но може да не е подходящ в дадения момент. Ето защо ключът към истинската помощ е в това да разберем кога е достатъчно само да изслушаме и кога е правилно да предложим съвет.

>>> Укрепване на приятелството с добри умения за слушане

Три ключа към истинската подкрепа

В свят, изобилстващ от искани и непоискани мнения, коментари, становища и рецепти за справяне с всичко, простичкият акт на слушане, свързването емоционално с човека срещу нас се е превърнало в нещо изключително и може да бъде по-ефективно и от най-добрия съвет.

две жени, разговор, диван, цевте в саксия

Осъзнайте, че има различни форми на подкрепа

Само защото някой има „проблем“, не означава, че трябва веднага да го бомбардираме със "стоте най-добри начина да се справи", не означава, че не заслужава възможността да излее чувствата си и да получи емоционално валидиране.

Може би решението е да извади камъчето от обувката си, но вероятно още не е готов, и единственото, от което се нуждае в този момент е само да бъде чут.

Възможно е именно това изслушване да е много по-трансформиращо за него от нежеланите съвети, защото възможността да говори с някого за това, което го притеснява, ще му помогне да подреди ума си и да вземе решение.

Избягвайте да повтаряте съвети, които не са били чути

Понякога се превръщаме в „развалена грамофонна плоча“, особено във взаимоотношенията си с най-близките. Убедени сме, че ако повторим нещо достатъчно пъти, другият човек най-накрая ще се съгласи. Това обаче невинаги работи. Дори може да предизвика съпротива. Ако знаем, че човекът отсреща има нужда само от емоционална подкрепа, е безполезно да настояваме с практични съвети. Така той няма да се почувства разбран, а ние ще се разочароваме.

Питайте каква помощ всъщност е необходима

Често предполагаме, че човекът, който търси подкрепа, не знае как да реши проблема си. Това невинаги е вярно. Затова, когато не сме сигурни, най-добре е да попитаме. Един обикновен въпрос, като „Искаш само да поговорим или очакваш съвет?“, може да разсее всякакви съмнения и да помогне да отговорим на емоционалните нужди на отсрещния.

Истинската подкрепа се крие в разбирането

Не бива да забравяме, че когато някой търси подкрепата ни, вероятно се чувства емоционално уязвим. В такъв момент той не се нуждае от непоискани съвети. Нуждае се от разбиране и утеха. Едва след като отговорим на емоционалните му нужди, можем да преминем – с емпатия и деликатност – към намирането на решения.

Източник:

psychology-spot.com

Още по темата:
  • Как да говорите с приятел, загубил близък човек вследствие на самоубийство Как да говорите с приятел, загубил близък човек вследствие на самоубийство
  • Какво представлява психологическата първа помощ Какво представлява психологическата първа помощ
  • Как да помолим за помощ Как да помолим за помощ
  • 5 начина да бъдете своят най-добър приятел 5 начина да бъдете своят най-добър приятел
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ТУРМАЛИНОВА НАКОЛЕНКА КОНДИЦИЯ
11.60лв. / 5.93 €

ТУРМАЛИНОВА НАКОЛЕНКА КОНДИЦИЯ

ВАРИТЕКС ПАТЕЛАРНА ЛЕНТА модел 886
33.00лв. / 16.87 €

ВАРИТЕКС ПАТЕЛАРНА ЛЕНТА модел 886

ВАРИТЕКС НАКИТНИК С ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КОМПРЕСИЯТА модел 882
30.00лв. / 15.34 €

ВАРИТЕКС НАКИТНИК С ВЪЗМОЖНОСТ ЗА РЕГУЛИРАНЕ НА КОМПРЕСИЯТА модел 882

ВАРИТЕКС ПЛЕТЕНА ОРТЕЗА ЗА АХИЛЕСОВО СУХОЖИЛИЕ модел 455
62.00лв. / 31.70 €

ВАРИТЕКС ПЛЕТЕНА ОРТЕЗА ЗА АХИЛЕСОВО СУХОЖИЛИЕ модел 455

ВАРИТЕКС NEXUS НЕОПРЕНОВА ОРТЕЗА ЗА БЕДРО модел 888
54.00лв. / 27.61 €

ВАРИТЕКС NEXUS НЕОПРЕНОВА ОРТЕЗА ЗА БЕДРО модел 888

СЛЕДВАЩИЯТ РАЗГОВОР - ДЖЕФЕРСЪН ФИШЪР - ХЕРМЕС
23.37лв. / 11.95 €

СЛЕДВАЩИЯТ РАЗГОВОР - ДЖЕФЕРСЪН ФИШЪР - ХЕРМЕС

Нов

Коментари към Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети
    www.framar.bg 
    на 01 November 2025 в 23:45
    Коментирайте "Емоционалната подкрепа започва със слушане, не със съвети"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Видове невербална комуникация
  • Намаляване на приема на алкохол
  • Четирите основни правила за успешна комуникация
  • Как да се справим с "трудните" хора в живота си
  • Флейкинг: Защо все повече хора отменят срещи в последния момент
  • 12 способа за справяне с инатливите хора
  • Междуклетъчна сигнализация
  • Овладейте асертивната комуникация с помощта на пет лесни стъпки
  • Групи за подкрепа
  • Как да сложите край на безпочвените и непрестанни обвинения във връзката
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();
Най-новите публикации
Синдром на ФанкониСиндром на Фанкони

Синдром на Фанкони

от 31 окт 2025г.Прочети повече
Защо хълцаме и как да спремЗащо хълцаме и как да спрем

Защо хълцаме и как да спрем

от 31 окт 2025г.Прочети повече
Окципитална невралгияОкципитална невралгия

Окципитална невралгия

от 31 окт 2025г.Прочети повече

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Биомаркерите са ключът към правилното лечение на рака на белия дроб

преди 1 дни, 12 часа и 42 мин.

Гадене и лека болка сред преглед при гинеколог

преди 11 дни, 8 часа и 55 мин.
Всички

АНКЕТА

Пушите ли?

Виж резултатите
Още интересни публикации
Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

Ключът към комуникацията, чрез използването на социалната енергия

от 12 дек 2022г. Прочети повече
Намаляване на приема на алкохол Намаляване на приема на алкохол

Намаляване на приема на алкохол

от 08 дек 2022г. Прочети повече

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

СПРЕЙ ЗА ГЪРЛО 50 мл БУРОВ

ФАРЕНЗИМ С ВКУС НА ЯГОДА БЕЗ ЗАХАР таблетки за смучене * 20

ОСТРОВИТ ИНОЗИТОЛ ПРАХ 200 г

СУОНСЪН ВИТАМИН D3 капсули 1000 IU * 60

ЯБЪЛКОВ ПЕКТИН таблетки 500 мг * 60 ABX

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

АТАРАКС таблетки 25 мг * 25 UCB FARCHIM

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 31 окт 2025г. в 16:54:21

ХЕКЛА ЛАВА D30 пилули 10 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 31 окт 2025г. в 16:53:09

АТАРАКС таблетки 25 мг * 25 UCB FARCHIM

Коментар на: Гери от 31 окт 2025г. в 16:45:46

ХЕКЛА ЛАВА D30 пилули 10 г

Коментар на: Надежда от 31 окт 2025г. в 16:40:54

РЕПАРИЛ Н гел 40 г

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 31 окт 2025г. в 16:10:28
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival