Начало Психология Позитивна психология Връзки и взаимоотношения Как да прекъснете взаимоотношения, които ви стресират

Как да прекъснете взаимоотношения, които ви стресират

Как да прекъснете взаимоотношения, които ви стресират - изображение
Изследванията показват, че амбивалентните приятелства във вашия живот - взаимоотношенията, в които общуването понякога е подкрепящо и положително, а друг път враждебно или отрицателно - всъщност могат да причинят повече стрес, отколкото тези, които са последователно отрицателни. Това е така, защото никога не можете да се отпуснете, когато сте около тези хора. Ефектът е подобен на хроничния стрес, при който тялото ви не се възстановява напълно (или това отнема много време), преди да се задейства реакцията му от следващия стрес, пред който сте изправени в живота.

Освен това е доказано, че конфликтът в отношенията и стресът имат явно отрицателно въздействие върху здравето, засягайки кръвното налягане, допринасяйки за сърдечни заболявания и е в корелация с други състояния. Сблъсъците в отношенията наистина оказват влияние върху физическото ви здраве и влияят на вашето емоционално благополучие. Това може да бъде психологически тежко за вас и да ви прави неспокойни, претоварени и по-малко уверени в справянето с останалия стрес, който ви предлага животът. Ето защо във ваш интерес е да преоцените взаимоотношенията си, да идентифицирате отровните такива и да ги минимизирате или премахнете от ежедневието си. Следният план може да ви помогне да сведете до минимум стреса от двойнствените контакти около себе си.

Първа стъпка

Направете списък с приятелствата си. Включете всички, за които се сещате, когато помислите за думата "приятели", дори тези, които виждате само в социалните медии; разбира се, онези, с които се срещате редовно, и всичко по средата. Също така включете романтичните партньори, които са в живота ви сега или в даден момент могат да се върнат обратно в него.

Втора стъпка

Оценяване на връзката: въпроси, които трябва да си зададете

Оградете имената на хората, които знаете, че са положителни за вас: онези, които ви подкрепят, когато нещо не върви и истински споделят радостта ви, когато ви се случват добри неща. Що се отнася до останалите, оценете връзката си с тях честно, за да видите дали тя ви е от полза или ви вреди. Следните въпроси могат да помогнат:

  • Дали тази връзка си струва усилието, необходимо за поддържането й?
  • Това е човек, който бих искал/а да имам в живота си, ако го срещна днес ли или поддържам тези отношения по навик?
  • Този човек кара ли ме да се чувствам добре със себе си или съм неспокоен/а около него?
  • Конкурира ли се с мен по негативен начин?
  • Харесвам ли се, когато съм с него/нея или изглежда, че изваждаме най-лошото един от друг?
  • Колко дълбоко мога да вярвам на този човек? Мога ли да разчитам на него/нея, ако имам нужда? Мога ли да споделя чувствата си свободно?
  • Имаме ли общи интереси и ценности? Ако не, имаме ли полза от разликите?
  • Получавам ли толкова, колкото давам?
  • Ако дам на тази връзка усилието, което заслужава, тя ще ми даде ли полза и ще обогати ли живота ми?

След като отговорите на някои от тези въпроси, би трябвало да имате по-ясна представа дали конкретните взаимоотношения са положителни или отрицателни за вас. Оградете името на човека, ако смятате, че връзката е положителна и подкрепяща, или ако може да се превърне в такава с подходящото време и енергия. В противен случай задраскайте името.

Трета стъпка

Сега наблегнете на отношенията, които имате с тези, чиито имена сте оградили. Не забравяйте, че когато са здрави и поддържащи, те заслужават време и енергия, които да им отделите. Що се отнася до хората, чиито имена сте задраскали, решете дали желаете да продължите да им изпращате картички за рождените дни и да поддържате приятелска връзка с тях, когато ги срещнете случайно, или предпочитате да скъсате напълно контакта помежду ви. Но не им позволявайте да продължават да добавят стрес и негативност към живота ви. Пазете енергията си за истинските приятели.

Ако някои от имената, които сте задраскали, са тези на членове от семейството, колеги или хора, които по някаква друга причина са трудни за избягване, статията ни "Как да се справяме с трудните хора и да избягваме конфликти" може да ви помогне да общувате с тях по-ефективно.

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: verywellmind.com

Снимка: exploringyourmind.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛюбопитноЗдравни съветиЛайфстайлАлтернативна медицинаСнимкиСоциални грижиНовиниХранене при...ЛеченияСпортТестовеБотаника