Начало Психология Социална психология Групова динамика Как да се справите с тревожността на работното място - Част 1

Как да се справите с тревожността на работното място - Част 1

Как да се справите с тревожността на работното място - Част 1 - изображение

Тревожността на работното място може драстично да повлияе на качеството на живот и да ви накара да отброявате с нетърпение минутите до края на работното време. Силното и непрестанно безпокойство въздейства на изпълнението на задълженията, отношенията с колегите и тази с началниците.

Повечето хора съобщават, че най-големите причинители на тревожност са конфликтите с другите служители и крайните срокове.

Споровете и спречкванията в офиса могат да предизвикат различни реакции в служителите. Някои хора с удоволствие наблюдават драматичните пререкания между колегите си, а други предпочитат да се крият под бюрата си, докато бурята отмине. Без значение дали преуспявате или не по време на конфликтни ситуации, липсата на ефективна комуникация на работното място може да породи интензивно безпокойство. Служителите започват да изостават в изпълняването на задълженията си, качеството на труда спада, а колегите започват да се одумват, вместо да се опитват да разрешат проблемите си.

Първата стъпка по пътя към преодоляване на тревожността е добър план за благополучие, който включва достатъчно количество сън, здравословна храна, спорт и просоциално поведение извън офиса. Намаляването на безпокойството на работното място обаче изисква малко повече от здравословен начин на живот и ежедневни тренировки по йога. Предлагаме ви няколко лесни за прилагане стратегии, които ще ви помогнат да пристигате в офиса сутрин по-спокойни.

Съвет №1: Научете името на всеки един колега

Изграждането на солидни взаимоотношения с хората в офиса ще ви позволи по-лесно да се обръщате към колегите си относно недоразумения, вместо да говорите зад гърба им. Този процес започва със запомнянето на имената на всички колеги и техните задължения. Никога не е късно да започнете да сформирате стабилни връзки с останалите.

Съвет №2: Не се страхувайте да поискате помощ

Когато работата се натрупа и милиони неща изискват вашето внимание, е лесно да казвате да на проекти и задачи, дори и да не разбирате какво точно се очаква от вас. Дискомфортът, който придружава молбата за помощ или разяснение, си заслужава в дългосрочен план. Поискването на съдействие или съвет показва на началниците ви, че правите всичко по силите си, за да изпълните успешно задълженията си.

Съвет №3: Избягвайте клюките

На много работни места се наблюдава притеснителната тенденция да се разпространяват клюки или да се изказва недоволство спрямо други служители. Въпреки че подобни действия предлагат моментно облекчение или развлечение, те служат единствено като източник на напрежение и стрес. Дори и да искате да споделите разочарованието или раздразнението си спрямо ваш колега, се опитайте да намалите тревожността като комуникирате директно с човека в офиса, с който имате недоразумение. Наблегнете на факта, че искате да преодолеете противоречията и сте мотивирани да поддържате спокойна и открита работна атмосфера.

Съвет №4: Поставете си реалистични крайни срокове

Когато сте тревожни, вероятно имате склонността да се съгласявате на крайни срокове, които знаете, че няма да можете да спазите. В много от случаите е по-добре да бъдете честни относно темпото на работата си, вместо да се извинявате по-късно за неизпълнените цели. Разбира се, не всеки краен срок подлежи на дискусия, но дори самото признание още в самото начало на проекта, ще ви спести часове, изпълнени с негативни емоции и стрес. В случай че приключите навреме, със сигурност ще направите добро впечатление на шефа си.

Съвет №5: Използвайте неутрален и конкретен език

Употребата на спокоен тон и неутрална формулировка на думите спомага за намаляване на тревожността на работното място. Несъгласията са по-лесни за преодоляване, когато колегите се обръщат един към друг по открит и неосъдителен начин. Когато представяте своята позиция, се опитайте да завършите изказването си с въпроса "Това е моето мнение, какво е твоето мнение по темата?". Така събеседникът ви се чувства оценен и ще изяви много по-голяма готовност да обмисли вашата позиция.

Разбере какво друго може да направите, за да се справите с тревожността, като прочетете втора част на статията >>>ТУК<<<

Редактор: Нора Маркова
Източник: psycom.net
Снимки: unsplash.com

Още по темата:

5.0, 3 гласа

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЛайфстайлЗдравни съветиАлт. медицинаЛюбопитноНовиниЛеченияСпортТестовеБотаникаСоциални грижиСнимкиФизиологияАнкетиОрганизацииНормативни актовеИстория