Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Работна среда: Как да създадем култура на състрадание и да сме полезни на служители с бърнаут

Работна среда: Как да създадем култура на състрадание и да сме полезни на служители с бърнаут

от 16 фев 2023г., обновено на 17 фев 2023г.
Редактор: Вероника Събова
Работна среда: Как да създадем култура на състрадание и да сме полезни на служители с бърнаут - изображение
  • Инфо
  • Продукти
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Продукти
Коментари
Свързаност

Живеем в бурни времена, които могат да създадат допълнително несигурност на тези служители, чиято цел е да изградят взаимоотношения със студенти, пациенти или клиенти. Осигуряването на спокоен работен процес може да бъде трудно за хора, изпитващи физическо и емоционално изтощение, скръб или умора от състрадание.

Проучване върху въздействието на умората от състрадание и прегарянето в образователните среди показва, че културата на работното място се очертава като критичен елемент за предотвратяване на бърнаут и подпомагане на служителите, изпитващи емоционален стрес.

Организациите, които насърчават колективното състрадание – като подкрепят забелязването и действията спрямо страданието на отделния човек – отчитат подобрения както в представянето на служителите, така и в удовлетворението им от работата.

Култура на състрадание

Помощ

Емоции като съчувствие, емпатия и състрадание играят важна роля в създаването на култура на състрадание, като помагат да се обръща внимание по подходящи начини на страданието на ученици, пациенти, клиенти, колеги, мениджъри и лидери.

  • Съчувствието – признаване на страданието на друг човек – е първата стъпка към създаването на култура на състрадание на работното място.
  • Емпатията принуждава хората да отделят време и внимание, за да проучат и разберат реакцията на индивида в беда.
  • Състраданието е да забелязваш, чувстваш и действаш спрямо страданието на другите.

Признаването и отговорът на служителите на тези емоции варират в зависимост от техните професионални задължения и граници. Но състрадателните действия могат да помогнат за изграждането на култура на състрадание, независимо дали чрез моменти на любезно междуличностно взаимодействие или продължителни колективни усилия за справяне със сложни и многостранни предизвикателства.

Каква би била реакцията на различните служители?

Пример за това как трите емоции помагат за създаването на състрадателен работен екип може да бъде човек, който се бори с нова софтуерна програма, като например система за отчитане на разходите.

Съчувствената реакция на колега би била да забележи, че другият служител прекарва твърде много време във въвеждане на данни в системата за управление и да каже: „Новата система е сложна! Късмет!“ и да си тръгне.

Емпатията би го подтикнала да се опита да разбере какво прави колегата му, вместо да се намеси с незабавно решение, така че да може да разбере произхода на разочарованието. Емпатичното слушане отнема време.

След като се почувства също разочарован, може да изпита състрадание и да пожелае да помогне за по-бързо завършване на задачата.

Състрадание в действие

Състрадание

Изграждането на организационна култура, която насърчава състраданието, изисква от работодателите и служителите да отделят време и пространство за изслушване. Причината за чувството на състраданието на определен човек, независимо от това къде се проявява – на работното място или не – може да бъде сложна и многостранна.

>>> Как състраданието може да промени политиката, икономиката и обществото

Удовлетворението от състраданието или радостта и удоволствието от предоставянето на помощ на другите осигурява дългосрочна сила на духа.

Докато състраданието само по себе си не е ограничено или лесно угасващо, действията, провокирани от това чувство, могат да бъдат възпрени от прегаряне или умора.

Морален дистрес

Признаците на умора от състрадание включват променен светоглед за безпомощност, безнадеждност и разграничаване от индивида в беда.

Основните симптоми на бърнаут са физическа умора, умствено и емоционално изтощение, усещане за недооценяване и апатия към колегите и хората, чието благополучие зависи от работата на екипа. Тези симптоми могат да попречат на състрадателния индивид да действа според емоциите си, създавайки морален дистрес за служителите, които искат да бъдат полезни, но нямат време, енергия или сила на духа да действат.

Работодателите могат да провокират съчувствие, емпатия и състрадание чрез:

  1. Насърчаване на почивка за служители с бърнаут. Почивката не е свързана само със спазването на здравословен график на сън. Тя също така включва време само за себе си, през което имейлите и мислите за нуждите на клиентите или пациентите са забранени, както отпуски за психически или емоционално изтощени служители и план за връщане на работа.
  2. Обучение на служители и мениджъри за това как да получат достъп до организационни и местни ресурси, като планове за обезщетения, кризисни горещи линии и клиники за психично здраве. Рядко хората са подготвени да помогнат по най-правилния начин на колеги, преживели травматично събитие, така че знанието къде се предоставя професионална помощ може да облекчи ролята на служителите и лидерите.
  3. Гарантиране, че лидерите (както официални, така и неформални) оценяват важността на почивката, като планират и отделят време за отдих през целия работен ден. Почивката може да представлява десетминутна разходка или енергизираща закуска с колеги.
  4. Внимателно управление на времето на служителите и мениджърите. Всяка организация има различно темпо на работа и заетост през отделните дни, седмици и месеци. Например в училищата месеците септември и юни са изключително натоварени. Избягването на внедряване на иновации в този период може да помогне учителите да се съсредоточат върху изграждането на силни взаимоотношения с учениците и колегите.
  5. Подкрепящи практики, които предоставят възможности на лидерите и служителите да обърнат внимание на собствените си умствени и емоционални състояния. Подобен размисъл може да включва въпроса: „Принуден ли съм да отместя поглед или да действам?“. Способни ли са служителите или лидерите да пренасочат вниманието си от безнадеждното безпокойство, което не могат да облекчат, към обнадеждаващото въздействие, извършвайки различни неща един за друг?

Междувременно, ако почивката и достъпът до фирмени и други ресурси не помагат за възстановяване от бърнаут и умора от състрадание, трябва да се помисли за по-дълъг отпуск или да се проучат други възможности за кариера.

Източник:

5 ways to create a compassionate workplace culture and help workers recover from burnout: https://theconversation.com/5-ways-to-create-a-compassionate-workplace-culture-and-help-workers-recover-from-burnout-190489

Още по темата:
  • Защо е полезно да работим по-малко Защо е полезно да работим по-малко
  • Психотерапевтът Джулия Хейл: Ако не поставиш граници, чуждата болка ще те смаже Психотерапевтът Джулия Хейл: Ако не поставиш граници, чуждата болка ще те смаже
  • Справяне с бърнаут: 5 ефективни начина за преодоляване на емоционалното изтощение Справяне с бърнаут: 5 ефективни начина за преодоляване на емоционалното изтощение
  • Как да се справим с бърнаут синдрома и трудностите при приоритизиране на задачите Как да се справим с бърнаут синдрома и трудностите при приоритизиране на задачите
5.0/5 1 оценка

Продукти свързани със СТАТИЯТА

ФЪРСТ ЕЙД АПТЕЧКА ТИП ОФИС
45.00лв.

ФЪРСТ ЕЙД АПТЕЧКА ТИП ОФИС

ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС
17.95лв.

ЗИМАТА НА НАШИТЕ ПИСМА - АНХЕЛЕС ДОНЯТЕ - ХЕРМЕС

ВАРИТЕКС ЦЕЛИ СИЛИКОНОВИ СТЕЛКИ ЗА КОРИГИРАНЕ НА НАПРЕЧЕН И НАДЛЪЖЕН СВОД модел 542
46.00лв.

ВАРИТЕКС ЦЕЛИ СИЛИКОНОВИ СТЕЛКИ ЗА КОРИГИРАНЕ НА НАПРЕЧЕН И НАДЛЪЖЕН СВОД модел 542

VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY BLUE 39-47
105.00лв.

VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY BLUE 39-47

VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY GREY 39-46
105.00лв.

VIKING-T МЪЖКИ ОБУВКИ HENNY GREY 39-46

VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41
93.80лв.

VIKING-T ДАМСКИ ОБУВКИ SUNNY LILAC 36-41

Коментари към Работна среда: Как да създадем култура на състрадание и да сме полезни на служители с бърнаут

От сайта (1)
Напиши коментар 1 коментар
  1. бабаяга 
    на 17 February 2023 в 11:22

    Коментарът е изтрит по следната причина:

    Същият е направен от неопределен субект, съдържанието му е необосновано, като има обиден и клеветнически характер, уронващ авторитета на трети лица.

СТАТИЯТА е свързана към

  • Позитивна психология
  • Терапевтични занимания и креативност
  • Доц. Михаил Околийски: Сериозен е делът на напусналите работа заради бърнаут
  • Психотерапевтът Джулия Хейл: Ако не поставиш граници, чуждата болка ще те смаже
  • Дългосрочни последици за здравето от работата на смени
  • Как да разпознаем и да се справим с бърнаут синдром
  • "Тихото напускане“ или защо служителите губят мотивация
  • 9 бързи и ефективни способа да се почувстваме по-спокойни на работа
  • 40 вдъхновяващи мисли за всеки ден, с които работната ви седмица да мине по-лесно
  • Човек използва само 10 процента от мозъка си
  • Голямото напускане: Как компаниите накараха персонала си да напусне работа в условия на пандемия
  • НАРЕДБА № 28 от 9.12.2008 г. за устройството, реда и организацията на работата на аптеките и номенклатурата на лекарствените продукти
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Колко яйца седмично са полезни за здравето и кога яйцата стават вредни?

преди 75 дни, 9 часа

Гости с преспиване - полезни съвети

преди 2522 дни, 19 часа и 32 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Защо не трябва да пием кафе преди кръвни изследвания - всичко което трябва да знаете

преди 6 дни, 14 часа и 35 мин.

Безплатна консултация за деца с витилиго - Габрово, юли, 2025 година

преди 8 дни, 7 часа и 17 мин.

Прием в болница - какво заплаща НЗОК, какви документи са необходими и колко продължава болничният престой

преди 20 дни, 14 часа и 8 мин.

Психотест за оръжие в България: Какво представлява и формалност ли е?

преди 20 дни, 21 часа и 9 мин.
Всички

АНКЕТА

Какво би задържало младите лекари в България?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

ДАРОВИТА КОНОПЕНО СЕМЕ БЕЛЕНО 200 г

ЛЮКСЕОЛ ЧАЙ Ф-Р РАСТЕЖ КОСА * 30 337925

ЛЮКСЕОЛ МАСЛО СУХО КОСА/ТЯЛО 100мл 335419

КОЛОР & СОЙН БОЯ ЗА КОСА № 6 G ЗЛАТИСТО ТЪМНО КЕСТЕНЯВО

БЕТИНА БАРТИ СВЕЖА МЕНТА ДУШ ГЕЛ 500 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

СПРЕЙ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА КЛИМАТИЦИ - РЕФРЕШ ЕЪР - 500 мл

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 17:45:48

СПРЕЙ ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА КЛИМАТИЦИ - РЕФРЕШ ЕЪР - 500 мл

Коментар на: Дамян Стоянов от 03 юли 2025г. в 17:15:49

Задължително ли е да купите подарък на лекуващия лекар/персонала след изписване от болницата?

Коментар на: Дафи от 03 юли 2025г. в 16:33:57

Ревматоиден артрит

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 16:11:03

СОДА ЗА ПИЕНЕ таблетки * 30 НИКСЕН

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 03 юли 2025г. в 16:09:18
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival