Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност 3-те най-чести въпроса, които хората задават на терапевтите

3-те най-чести въпроса, които хората задават на терапевтите

3-те най-чести въпроса, които хората задават на терапевтите - изображение

Що се отнася до психичното здраве, всички ние имаме ежедневен избор: Да упражняваме мир или да упражняваме стрес. Днес ще ви запознаем с позицията на един психотерапевт и клиничен психолог по тези въпроси - Линда Еспозито.

Ето какви са най-честите питания на нейните клиенти:

1. Как мога да бъда по-щастлив?

2. Как мога да се науча да се доверявам на себе си и на другите?

3. Как мога да се отърва от тревожните мисли, за да се съсредоточа върху моите приоритети?

Няма универсално решение, но работата върху основните компоненти за един задоволителен живот може да допринесе за постигането на психически мир и емоционално благополучие. Вижте следните съвети от Линда, които могат да помогнат:

1. Щастието се определя до голяма степен от начина, по който се справяте със стреса. Вслушвайте се в страховете си и отделяйте време всеки ден да мислите за тях на спокойствие. Седнете с тях на масата и може би дори им благодарете. Запитайте се: Какъв урок трябва да науча?

Бъдете търпеливи с бавния темп на решаване на проблеми. Времето се движи бързо, когато се забавляваме, но трябва да се насладим и на живота, заедно с неговите проблеми. Красотата на това да си поседнеш в калта е да знаеш, че в крайна сметка ще намериш поза, в която да се изправиш. Преобразявайте страховете си във вяра, че животът ще се подреди, както трябва. (Помислете за това колко пъти нещата са били сякаш на дъното и са се развили чудесно.) 

2. Сигурност. Знайте, че по своето същество светът е безопасно място и повечето хора притежават добра воля. Когато вярвате в това, вие вярвате, че нещата ще се развият по начина, по който би трябвало да се развият. Най-важното е, че имате доверие на себе си в решаването на проблеми. Макар да е трудно да се намери доброто в света, особено предвид денонощния ни достъп до лоши новини, истината е, че се случват има повече положителни събития всеки ден, отколкото опасни, страшни или негативни.

3. Посока. Слушайте мислите си; Те са крайъгълният камък на вашето психическо здраве и ключът към изпълнението на здравословен план за действие. Опитайте този триетапен процес, за да се справяте със стреса:

1. Сменяйте перспективата. Когато негативните мисли нахлуват в мозъка ви с катастрофалното "какво ще стане, ако", направете съзнателно усилие да погледнете голямата картина. Упражнението за визуализация на хеликоптер може да помогне: Представете си, че гледате проблема си от хеликоптер. Тъй като хеликоптерът излита, издигайки се все по-високо, гледката се увеличава, за да се разкрие една по-голяма и по-широка картина, по-малко съсредоточена върху подробностите на земната повърхност. Когато се отдръпнете от емоционалната ситуация, можете да видите нещата по-ясно и рационално.

2. Откажете се от нуждата да контролирате ситуация или друго лице: Начинът на мислене тип "всичко трябва да става по моя начин" и други негъвкави, безкомпромисни и конкретни позиции ви поддържат нещастни и застояли. Отказът от горното ви дава необходимата яснота и посока, за да се съсредоточите върху нещата, които са под ваш контрол, и да пуснете онова, което не можете да контролирате (като хората, времето и трафика, за начало). Влагайте енергията си в това, на което можете да повлиявате, и приемете това, че сте безсилни в някои други ситуации. Накратко, не стойте на собствения си път.

3. Рестартирайте се, за да се отпуснете: Давайте "почивка на мозъка" си и ще имате по-леко усещане за съществуването изобщо. Вие не сте нито затворник, нито пасивен участник в живота си. Виждайки себе си като активен и способен член на обществото, вие не сте ограничени до това да играете в отбрана и да чакате. Напротив, да играете в настъпление означава, че вашите действия са спокойни, премерени, активни и целенасочени. (Упражняването на съзнателност, може да ви помогне да промените мисленето си в правилната посока. Медитацията е добро решение)

Разликата между мира и хаоса може да е точно толкова простичка и задълбочена, колкото 10-минутно упражняване на по-добри навици за психичното здраве. Повярвайте, 10 минути могат да помогнат да се освободите от стреса, оставяйки място за спокойствие, щастие и по-добри взаимоотношения в живота ви.

Източник: psychologytoday.com

Снимка: healthline.com

По статията работи: Елиза Трайкова

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияСоциални грижиНовиниЛюбопитноЛайфстайлХранене при...СпортБотаникаАлт. медицинаЛеченияСнимкиТестове