Начало Психология Изграждане на стратегически жизнен план за заети хора

Изграждане на стратегически жизнен план за заети хора

Изграждане на стратегически жизнен план за заети хора - изображение

Имате ли нужда от нов жизнен план? Графикът ви е пълен, а списъкът със задачи вече заема цяла страница или дори повече? Това ниво на заетост става все по-често. Всъщност, въпреки широкия асортимент от технологически устройства за спестяване на времето, хората днес са по-заети, отколкото преди десетилетия.

И докато мнозина от нас твърдят, че много биха искали да бъдат по-малко заети, то често е трудно да формираме нов жизнен план; да знаем точно как да намалим графика си и какви дейности да изключим — всичко е важно, нали? Ето някои неща, които трябва да имате предвид, когато решавате по какъв начин да намалите графика си.

Обърнете внимание на ценностите си

Това е популярно упражнение, широко използвано от лайф коучовете, поради своята ефективност: направете списък на базовите си ценности или топ нещата, които са най-важни за вас. (Много хора посочват семейство, здраве и подобни неща.) След това разгледайте всички дейности, които изпълват графика ви. Помислете за премахване на всяка дейност, която не съответства на ваша базова ценност.

Визуализирайте живота, който желаете 

Ето друг подход, включващ закона на привличането, който също може да бъде много ефективен.

Представете си живота, който искате. Представете си го в детайли, като се съсредоточите повече върху желанията си, отколкото върху това колко трудно мислите, че ще е да ги реализирате. Изградете картина, която е едновременно реалистична и вълнуваща за вас. Сега отново погледнете този списък с дейности, премахнете нещата, които не допринасят за тази визия, и добавете дейности, които го правят. Ключът тук е да поддържате визията за живота, който желаете, и да вземате решения въз основа на това.

Избройте компромисите си

Когато казваме "да" на нови дейности, невинаги се замисляме за онова, на което казваме "не" като резултат. Поради ограничения брой часове на ден, всяка дейност, която избирате, ще елиминира различен избор. Можете да намалите графика си, като имате предвид това.

За всяка дейност, която извършвате в течение на една седмица, се запитайте дали има нещо друго, което бихте предпочели да правите, и би ви служило по-добре. Ще получите ли повече полза от тренировка, отколкото от гледане на телевизия? Бихте предпочели да прекарате повече време с децата си или да направите услуга на онзи неблагодарен ваш познат? Останете съзнателни за избора си в продължение на една седмица и вероятно ще разберете какво точно трябва да промените.

Обединявайте дейностите

Изследванията показват, че извършването на няколко задачи едновременно не е толкова продуктивно, колкото се смята в миналото, но съществуват някои ефективни начини да се съчетаят или рационализират дейностите, без да се отклонявате твърде много от целите си. Например, докато не можете да говорите по телефона и да пишете имейл по едно и също време, без да бъдете по-малко артикулирани при двете задачи, лесно можете да спестите време, като говорите по телефона, докато почиствате.

Ключът към успешното консолидиране на различни дейности е да свържете интензивна дейност с физическа, или такава, която можете да правите на "автопилот". Добра идея е да имате предвид кои дейности изискват пълно внимание и които изискват по-малко умствена концентрация при плануване на комбинирането им.

Вземайте преки пътища

Има ли начин да скъсите пътя, без да намалите качеството? Например, можете ли да използвате предварително сготвени съставки, когато приготвяте вечерята, поставяйки таймер, или да рационализирате задачите на работа? Ако наистина искате да намерите подобни преки пътища, най-вероятно ще започнете да ги виждате навсякъде.

Използвайте стратегии за управление на стреса

Когато сме прекалено стресирани, невинаги мислим ясно; понякога се чувстваме в капан и претоварени. Ако стресовият отговор на организма се задейства непрекъснато, то е възможно да оперирате на „авариен режим“, реагирайки на исканията, без наистина да мислите, вместо активно да търсите опростени решения. Също така, хроничният стрес може да повлияе на вашето физическо и емоционално здраве, създавайки още повече проблеми. Докато работите по създаването на нов жизнен план, важно е да включите в списъка техники за управление на стреса! Можете да започнете с тези бързи упражнения за облекчаване на стреса и да добавите някои задравословни навици в своя живот.

Редактор: Елиза Трайкова

Източник: verywellmind.com

Снимка: recoveryconnection.com

5.0, 1 глас

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА