Framar.bg 0
0
Е-аптека Промоции
Здравна библиотека
Здравни проблеми Медицинска енциклопедия Заболявания Симптоми и признаци Алтернативна медицина Анатомия Медицински изследвания Лечения Физиология Патология Ботаника Микробиология Фармакологични групи Медицински журнал Взаимодействия История на медицината и фармацията Здравето А-Я
Диагностик
Здравна помощ
Здравен справочник Специалисти Здравни заведения Аптеки Институции и организации Образование Спорт и туризъм Клинични пътеки Нормативни актове Бизнес Социални грижи Форум Консултации
Здравна медия
Здравни новини Любопитно Интервюта Видео Презентации Научни публикации Анкети Бъди активен Кампании
Здраве и начин на живот
Хранене Хранене при... Рецепти Диети Групи храни и ястия Съставки Е-тата в храните Спорт Съвети Психология Лайфстайл Интерактивни
За нас
За Фрамар За реклама Статистика Общи условия Екип Кариера Адреси на аптеки Фрамар Блог Важно Автори Програма за лоялни клиенти Промоционална брошура
Контакти
Назад | Начало Психология Поведенческа психология Комуникация Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация

Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация

от 13 юли 2017г., обновено на 16 сеп 2022г.
Редактор: Ина Фенерова
Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация - изображение
  • Инфо
  • Коментари
  • Свързаност
Инфо
Инфо
Коментари
Свързаност

Сигурно и вие сте преживявали онези неприятни социални моменти, в които има прекалено дълги паузи в разговора или пък по невнимание сте прекъснали събеседника си. Тези социални проблеми могат да възникнат при взаимодействия лице в лице, но е много по-вероятно да се случат, когато говорите по телефона, защото тогава нямате достъп до невербалните сигнали, които са толкова важни за добрата и пълноценна комуникация. Дори видео разговорите могат да бъдат прекъсвани от неприятно мълчание, носещо неловкото усещане, че диалогът не протича добре, че говорите твърде малко или твърде много, и не давате никакъв шанс на събеседника си да се изкаже…

Изследване на Университета в Гронинген от 2017 г. показва, че подобни комуникативни злополучия често съвсем не са дребни беди. В действителност, когато става дума за сериозни и важни дискусии, се оказва, че те могат да имат сериозни последствия в дългосрочен план.

Пример за подобни ситуации са интервютата за работа, които се провеждат чрез видео разговор. Според специалистите това е най-неудачният начин, който кандидатите за работа могат да изберат, за да се представят. Най-честите коментари на работодателите след подобни видео интервюта са негативни: „Тя изглежда мотивирана, но ми се струва, че е плаха.” или „Той говори твърде много, няколко пъти дори ме прекъсна.”...

Авторите на изследването, изготвили и съветите за по-добра комуникация, които ще видите по-долу, посочват, че от съществено значение за развитието на "тясна социална връзка" е усещането за „щракване с другия човек”. Но за да се случи това „щракване” е необходимо чувството на споделена реалност с хората в нашия социален свят. А това е процес, който включва утвърждаване на споделени възгледи, което насърчава чувството за идентификация между партньорите в разговорите.

Изследователите отбелязват, че работодателите са по-склонни да наемат кандидат, с когото разговорът е лесен и естествен. И обратното – те биха отхвърлили дори кандидати с перфектни умения и препоръки, ако в разговора не са се почувствали свързани с тях, ако комуникацията им е била трудна.

Овладейте невербалните компоненти на комуникацията

Помагайте на събеседниците си чрез жестове като кимване, усмивка и наклон напред. Успех носи и имитирането на невербалното поведение на събеседника. Ако се приспособите към начина, по който говори другият, ще насърчите толкова важния процес на свързване, а впоследствие - и на споделена реалност. Може да опитате да използвате и диалекта на събеседника си, така ще му разкриете, че вие двамата споделяте сходна социална група и следователно сходен мироглед.

>>> Видове невербална комуникация

Използвайте правилно езика на тялото - той оказва много важно влияние върху формирането на мнение за личността ви

Ако искате да бъдете добре приети и да установите трайни взаимоотношения трябва да научите някои от тънкостите на това изкуство. Неоценима помощ в ситуациите, в които повече от всичко желаете да се представите добре, оказва владеенето на „огледалните действия”. Според изследователите влизането в синхрон с движенията на другия човек може да доведе до "замъгляване на психологическите граници" (примери за подобни огледални моменти: когато двама души вървят един до друг и синхронизират стъпките си, когато футболните фенове пеят заедно и т.н). Но бихте могли да бъдете и „допълваща част от екипа” – да му помогнете да повдигне тежък предмет, който трябва да бъде преместен, например. Тези действия провокират усещане за близост, добра координация и са добра основа на добра и пълноценна комуникация.

>>> Четирите основни правила за успешна комуникация

Обръщане на разговора

Както отбелязахме по-горе – и прекъсванията, и дългите паузи, оказват негативно влияние на усещането ни за връзка със събеседниците ни. Справянето с тези неприятни недостатъци в комуникативния процес, влизането в правилния ритъм на дискусията много наподобява моделите за физическо синхронизиране, с които ви запознахме, докато разглеждахме спецификата на езика на тялото.

Въпреки че може да бъдете посъветвани да избягвате да казвате "ъм", „ъъ” и "да" в официалния разговор, подобни междуметия могат да помогнат, да регулират ритъма и времетраенето на дискусионния поток. А това е от съществено значение за установяване на взаимно доверие и усещане за взаимното разбирателство.

Запомнете, че всяка "микрочастица" в един диалог може да насърчи или да се отрази негативно на комуникативния процес, на начина, по който ни приема събеседникът ни, както и на цялостното чувство за идентичност в една по-голяма група. Сигналите, които изпращате и получавате в хода на комуникацията, имат далеч по-големи последици, отколкото осъзнавате.

разговор, среща, мъже и жени

Три основни грешки, които често допускаме по време на разговор и които ни пречат да звучим достатъчно убедително

Ако успеете да надмогнете тези три навика, веднага ще откриете колко уверено и убедително можете да звучите.

Изключете от речта си всички наречия, които изразяват несигурност

В стандартния разговор често се използват неясни формулировки, които са една от основните причини да общувате без себеутвърждаване:

  • може би;
  • вероятно;
  • би трябвало.

Въпреки че използваме тези думи, за да изразим обективност и коректност, те много често се възприемат като знак за несигурност. Заменете ги с изрази, които внушават авторитет и увереност:

  • очевидно;
  • със сигурност;
  • определено;
  • ясно е, че…

Тези думи утвърждават, че знаете за какво говорите и искате да убедите останалите в тезите, които защитавате.

Старайте се да не правете уговорки

От правна гледна точка ограничаването на отговорността служи, за да предотврати възможни недоразумения. Но в ежедневието хората са склонни да използват предварителни уговорки тогава, когато не са уверени в това, което казват, или в това, което обещават. В действителност често сме много по-информирани, отколкото показваме заради неуверения си изказ.

  • „Не съм напълно сигурен, но…“
  • „Не съм специалист по този въпрос, но…“
  • „Може би греша, но…“

Общото между тези фрази, е, че ни представят като несигурни и неуверени, употребата на „но“ усложнява нещата още повече. Хубаво е да запомните, че това е дума, която спъва – избягвайте я.

Заменете плахите и неуверени реплики с нещо по-добро:

  • „Сигурен съм, че…“;
  • „Скоро научих, че…“;
  • „Няма да допуснем грешка, ако…“;
  • Забравете за всякакви „нали“-та.

Заслушайте се в разговорите около вас и сами ще се убедите колко много хора имат този толкова грешен навик:

  • …, не одобрявате ли?
  • …, харесва ли ви?
  • …, нали?

Основният проблем със задаването на тези въпроси е посланието, че търсим утвърждаване на мнението си. Кому е нужно това? Един уверен човек не се стреми към това всяка негова гледна точка да бъде непременно одобрена. Най-ефективният начин да се справите с несъзнателното послание, което изпращате, е като избягвате да завършвате с въпрос твърденията си. При необходимост да попитате нещо, използвайте простичкото: „Имате ли някакви въпроси?“

Източник:

psychologytoday.com

Още по темата:
  • Приятел или потенциален партньор сме за някого – показват движенията на очите Приятел или потенциален партньор сме за някого – показват движенията на очите
  • Повече от приятели ли сте? Ето един начин да разберете Повече от приятели ли сте? Ето един начин да разберете
  • Сигналите, издаващи несигурност Сигналите, издаващи несигурност
  • Как страховете влияят на тялото Как страховете влияят на тялото
5.0/5 1 оценка

Коментари към Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация

От сайта
Напиши коментар 0 коментара
  1. Коментирайте Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация
    www.framar.bg 
    на 09 June 2025 в 12:59
    Коментирайте "Най-важното, което трябва да знаем за добрата комуникация"

СТАТИЯТА е свързана към

  • Поведенческа психология
  • Комуникация
  • Флейкинг: Защо все повече хора отменят срещи в последния момент
  • Научете каква е необичайната символика на жестовете в различните страни
  • Междуклетъчна сигнализация
  • Как да разчетете езика на женското тяло по време на флирт
  • Как да постъпите, ако брачният партньор ви дразни и отблъсква
  • Трудна комуникация: как да се справим с проблемните хора
  • Видове невербална комуникация
  • Стратегии за успешна комуникация с хора, страдащи от деменция
  • Как да изградим връзка с човек, който страда от аутизъм
  • Как да сложите край на безпочвените и непрестанни обвинения във връзката
googletag.pubads().definePassback('/21812339056/Baner300600', [300, 600]).display();

ЗДРАВЕН ФОРУМ ПО ТЕМАТА

Хексахидроканабинол - HHC - Новият синтетичен канабиноид - какво трябва да знаем

преди 157 дни, 16 часа и 9 мин.

* Защо мъжете трябва да използват слънцезащита за лице: 5 ползи

преди 305 дни, 3 часа и 18 мин.
Всички

НАЙ-НОВОТО ВЪВ ФОРУМА

Бедечка фест - На зелено 3 - 20-22 юни, 2025 година

преди 19 часа и 26 мин.

40 години от създаването на Excel ще отбележи международната конференция Bulgaria Excel Days 2025

преди 3 дни, 49 мин.

Парасейлинг - какво представлява? Опасен ли е?

преди 3 дни, 3 часа и 5 мин.

Регистър на заетостта в НАП: Как да проверите вашите трудови договори онлайн

преди 3 дни, 23 часа и 43 мин.
Всички

АНКЕТА

Как ще ни повлияе приемане на еврото?

Виж резултатите

Е-АПТЕКА ПОСЛЕДНО ОБНОВЕНИ

АДРЕНЕРГИЗЕ капсули * 50 NATURE'S WAY

ПРОФИКС суспензия 125 мг / 5 мл 100 мл НОБЕЛ

СНЕЙЛ ЕЛИКСИР разтвор 200 мл

ХЕЛИКС ФЛЕКСИ разтвор 200 мл

ДЕТОКСИ ЛИВЪР разтвор 200 мл

ПОСЛЕДНИ КОМЕНТАРИ

БИОХЕРБА ДЕМИР БОЗАН капсули 240 мг * 100

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2025г. в 12:20:14

Повишено СУЕ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2025г. в 12:19:46

СИНКВАНОН капсули * 14 НЕОФАРМ

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2025г. в 12:08:09

ЕСЦИТИЛ таблетки 10 мг * 28 ЕГИС

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2025г. в 12:07:31

ФЕМИНОРМ капсули * 30

Коментар на: www.framar.bg отговаря от 09 юни 2025г. в 12:07:19
При възникнало съмнение за здравословен проблем или нужда от лечение, моля винаги се обръщайте за медицинска консултация към квалифициран и правоспособен лекар или фармацевт. В никакъв случай не възприемайте дадената Ви чрез сайта информация като абсолютно достоверна и правилна, дори и същата да се окаже такава.
Данни на Фрамар ООД:
  • Фрамар ООД, ЕИК: 123732525, Стара Загора, ул. Петър Парчевич № 26, телефон: 0875 / 322 000, e-mail: office@framar.bg
  • За контакт
  • Borika
  • MasterCard
  • mastercard securecode
  • Visa
  • verified by visa
Информация:
  • Общи условия
  • Политика за поверителност
  • Политика за използване на бисквитки
  • Право на отказ от договора
  • Рекламации
  • Доставка
  • Плащания
  • Отстъпки за регистрирани клиенти
  • Промоции и безплатна доставка
  • Често задавани въпроси
  • Карта на сайта
  • При възникване на спор, свързан с покупка онлайн, можете да ползвате сайта ОРС
  • Български Фармацевтичен съюз
  • Изпълнителна агенция по лекарствата
  • Комисия за защита на потребителите
  • Министерство на здравеопазването
БДА NextGenerationEU DMCA.com Protection Status
© 2007 - 2025 Аптеки Фрамар. Всички права запазени! Framar.bg във Facebook
Изработка на уеб сайт от Valival