Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Няколко съвета за управление на гнева, които да ви върнат покоя

Няколко съвета за управление на гнева, които да ви върнат покоя

Няколко съвета за управление на гнева, които да ви върнат покоя - изображение

Управлението на гнева е по-лесно, отколкото си мислите, затова просто продължете да четете!

Следващият път, когато сте ядосани, правете това:

Първата стъпка е да разберете и да сте наясно с вашия гняв. След като сте направили това, помислете коя е основата, на която стоите, преди да продължите. Определете точно знаците, които показват, че сте се ядосани и по какъв начин този гняв ви смущава. Целта не е да се принудите да го контролирате, защото това няма да помогне. Има начини да се успокоите и да рационализирате нещата на бистра глава – така ще имате положителна развръзка. Гневът е много естествена и здравословна емоция; Не можете да го задържате насила. Трябва просто да се научите как да изразявате себе си по правилните начини, вместо да оставите импулса да поеме контрола. Така че основната цел на управлението на гнева е да рационализирате - да се успокоите и да намерите решение, вместо да горите от ярост.

Никоя емоция не бива да бъде потискана, било то такава като гнева. Не можете да се откажете от нея, защото така просто игнорирате слона в стаята. И ако не виждате слона в стаята, няма как да го изведете навън. Всички ние в даден момент в нашия живот сме изпитвали неконтролируем гняв или сме ставали свидетели на това. Всички го проявяват, но по различни начини. Знаем резултата от високите нива на гняв, нали? А гневът, който не може да бъде потушен, е наистина емоционално и физически вреден. Знаете, хора убиват други хора в гнева си. Ние всички чувстваме тази емоция, може би в различна степен. В много ситуации ни е по-лесно дори да използваме гнева в наша полза. Но когато сме изправени пред лицето на враждебността, трябва да признаем присъствието й и да прибегнем до начини, чрез които да я укротим.

Нека поговорим за всички тях:

1. Намерете изход

Вместо да отдавате цялото си внимание на нещо, което ви кара да се ядосвате, трябва да разберете защо това нещо ви кара да се ядосвате и как можете да избегнете или разрешите този конкретен проблем. Поведението на децата ви ядосва или начинът, по който съпругата ви се отнася с вас; може би трафикът ви подлудява. С възрастните можем да водите конструктивен диалог, за да решите проблемите и ако те все още са налични, то тогава трябва да вземете решение какъв тип негативност можете да приемете или премахнете от живота си.

Всичко трябва да има своите граници и всяка човешка граница трябва да бъде зачитана.

Бъдете съзнателни за това, че гневът, за който нямате съзнание, ще се превърне в огромно чудовище един ден, което е много трудно да се контролира. Дихателните упражнения, рационалното мислене и вземането на по-добри решения са наистина критично важни.

2. Прощавайте и забравяйте, ако е възможно

Това не е нещо, което се отдава лесно, но най-доброто решение за всяко"негодувание" е опрощението. Необходима е сила и смелост, за да пуснете нещо, без да го държите. И всички знаем, че задържайки го, ние си вредим. Гневът просто продължава да кипи, а негативните мисли никога не се потушават. Ако успеете да простите на някой, който е сбъркал, то той ще научи урок за цял живот. Това е и моментът, в който можете да почувствате какво значи растеж. Никой, освен вас, не може да промени състоянието на вашия ум и да ви освободи от всички негативни неща.

Но, ако човек многократно предаде вашето чувство на състрадание – то е време да се освободите от тази връзка.

3. Работете върху способността си за слушане

По-добрата комуникация е истинското решение за изграждане на доверие и намиране на по-рационални и по-добри решения от това "да се правите на маймуни" с някого. Когато двама души крещят един на друг, то слушането е извън играта. Подобрената комуникация помага на човек да поддържа и развива по-добри отношения в други аспекти, както и да се справи с гнева си. Враждебността и негативните мисли могат да унищожат и най-красивите отношения.

Слушането показва, че ви е грижа за човека и това, което той чувства и мисли, е от значение за вас - това засилва емпатията.

4. Техники на релаксация

Известно е, че дълбокото дишане успокоява. И това не е просто твърдение; То лежи на изследване на Американската психологическа асоциация. Мисълта за красиви места също може да ви помогне да се успокоите. Но има някои определени практики, които трябва да имаме предвид. Дълбокото дишане трябва да се случва от диафрагмата, иначе е безполезно. Можете да включите и повторението на лични утвърждения като: "Имам контрол" или "Мога да направя това", "Добре, нека го пуснем да си отиде." Друг метод е да си представите нещо, което ви отпуска. Или дори да разгледате снимките на красиви места, които имате в телефона си. Всяко тренировъчно упражнение, което може да помогне на мускулите ви да се отпуснат (като йога) е също много подходящо.

5. Преструктуриране на съзнанието

Когато човек се ядосва, той обикновено използва груби думи и казва нещ

а, които допълнително разпалват огъня. Със сигурност не е решение, когато се ядосвате, да ругаете някого. Това ще влоши нещата и няма да ви доведе до никъде. Затова, за да намерим решение, трябва да преструктурираме нашето съзнание. Това не е лесна задача, защото когато говорим за гняв, мозъкът ни внезапно драматизира мислите, когато сме ядосани.

6. Мислете, преди да говорите

Човек казва болезнени и ужасни неща, когато е бесен. В момент на ярост импулсът ни кара да казваме неща, за които съжаляваме по-късно. Така че, друг съвет би бил да се успокоите, да се съберете и да вкарате емоциите си в думи, преди да ги изкажете на глас. Дайте и на другите възможността да направят това.

7. Преди да се изразявате, успокойте се.

Когато сте охладили страстите, събрали сте мислите и себе си, това е моментът, когато можете да говорите с другия човек, но се уверете, че не го правите по конфронтационен начин. Вашите притеснения, трябва да бъдат посочени, без да бъдат изричани никакви лични, болезнени неща.

8. Упражнявайте се редовно

Стресът е това, което прави човек ядосан, а физическите упражнения са нещо, което неизбежно намалява стреса. Така че друг начин за контролиране на гнева е да спортувате редовно. Ако не обичате да ходите във фитнес салона, винаги можете да излезете на разходка. Слушайте музика, докато ходите бързо.

9. Изчакайте

Таймаутът не е само за децата; Целта е да си направите почивка и да отделите време за обработка на ситуацията и отпускане. Обикновено правим това с децата, така че те да помислят над действията си. Един тих момент, отделен за себе си, може да направи чудеса.

10. Стигнете до решения

Спрете да се съсредоточавате върху това, което ви кара да се побърквате, това, на което трябва да посветите цялото си внимание, е какъв е истинският проблем? Какво поведение в хората ви кара да се ядосвате? Човекът до вас винаги закъснява? Нямате търпение за трафика? Не можете да намерите разбирането, което търсите? Какъв всъщност е проблемът и как може да бъде решен по най-здравословните начини.

11. Най-важното е да използвате "Аз" форма

Обвиняването на другите не е решение, трябва да сте откровени за това какъв е и какъв не е случаят. Наложително е да използвате "Аз" изявления, за да избегнете всякакви конфликти и да поемете отговорност за това, което казвате. Не става дума за това какво прави отсрещния; Става дума за това, което чувствате.

12. Злобата не е нещо, за което да се хванете

Ще се давите в усещането си за несправедливост и негативни мисли, ако продължите да го държите в себе си, без да простите. Споменахме по-рано, че да пуснете този гняв да си отиде е най-голямата проява на сила. Това трябва да направите, за да продължите напред и да не си вредите в процеса. Негативизмът няма да направи отношенията ви по-добри; Той само ще ги влоши.

13. Използвайте хумор в периоди на напрежение

Хуморът никога не е лоша идея, той успокоява напрежението, което витае във въздуха. Всички нереалистични очаквания, които имате, трябва да бъдат разбрани и пуснати. Защо не опитате с негова помощ?

14. Релаксиращи умения

Опитайте йога; Всичко опира до това да постигнем мир, той е всичко, от което гневните хора имат нужда и желаят.

15. Приемете помощ, когато мислите, че е време

Гневът е нещо, което може да унищожи вас и всички около вас. И не е лесна задача да го контролирате и да намерите решение сами. Понякога трябва да вземете необходимата помощ. Всички ние се нуждаем от подкрепа и помощ по един или друг начин.

Източник: tapoos.com

По статията работи: Елиза Трайкова

4.0, 2 гласа

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЗдравни съветиПсихологияЛайфстайлЛюбопитноНовини