Начало Психология Позитивна психология Мотивация, щастие и личен успех 5 упражнения, които тренират мозъка ви за щастие и успехи

5 упражнения, които тренират мозъка ви за щастие и успехи

5 упражнения, които тренират мозъка ви за щастие и успехи - изображение

Вероятно сте чували твърдения от сорта на – "Мислите определят съзнанието"; "Мисълта може да разболява" и т.н. – хиляди пъти. Това не са просто досадни клишета. Ние имаме около 70 000 мисли на ден. Това са 70 000 шанса да издигнем или съборим себе си.

Ако мислено обиждате себе си, съмнявате се в способностите и решенията си, то вие вредите на представянето си (и най-вероятно рискувате физическото и психическото си здраве). Но добрата новина е, че можете да промените начина, по който текат вашите мисли.

Ето пет упражнения, които да тренират мозъка ви за щастие и успех:

1. Правете разграничение между размишленията и решаването на проблеми

Това да обмисляте стратегии, които да ви помогнат да преодолеете дадено препятствие, е полезно, но да си представяте как не можете да понесете болката от дадено нещо - не е никак продуктивно. Всеки път, когато усетите, че мислите продължително за дадено нещо, отделете време, за да разграничите дали това е просто размишление или мисъл за решаване на проблем.

Ако мислено активно решавате или предотвратявате проблеми, то продължете да го правите. Но, ако просто преповтаряте мислено неща, които вече са се случили или правите катастрофални прогнози, които са извън вашия контрол, то "сменете канала". Просто станете и правете нещо, което да държи мисълта ви далеч от този проблем, и да накара мозъка ви да се фокусира върху по-продуктивни дейности.

2. Давайте на себе си същия съвет, който бихте дали на добър приятел

Ако сте като повечето хора, то вероятно сте твърде критични към себе си. Но това да вините себе си и да преувеличавате грешките си единствено ще ви дърпа надолу.

Изследванията показват силна връзка между състраданието ни към самите себе си и всичко останало - от подобряването на психическото ни благосъстояние и по-добрата ни визия за собственото ни тяло, до повишаването на собствената ни стойност и по-високата ни мотивация. Така че превърнете в навик това да говорите за себе си по същия начин, както бихте говорили на най-добрия си приятел!

3. Обозначавайте/ етикетирайте емоциите си

Повечето хора не обичат да говорят или показват чувствата си. В резултат на това, те се дистанцират от тях, което прави трудно дори да признаят пред себе си начина, по който се чувстват в даден момент.

Когато ние възрастните етикетираме чувствата си,  често го правим по индиректен начин. Вместо да казваме: "Чувствах се тъжен", често казваме: "Бучка ми беше заседнала в гърлото". Или, вместо: "Много съм нервен," често казваме: "Имам пеперуди в стомаха."

Отделяйте няколко минути всеки ден, за да признавате (отчитате) емоционалното си състояние. Обозначавайте чувствата си и обмисляйте как тези емоции са склонни да повлияват на решенията ви.

Независимо дали се чувствате тъжни за нещо, свързано с личния ви живот, или се притеснявате за нещо, което се случва в офиса, емоциите ви ще преливат и в други области на вашия живот, ако не сте наясно с тях.

4. Балансирайте емоциите си с логика

Независимо дали сте изправени пред трудно финансово решение или семейна дилема, ще вземате най-добри решения, когато сте в състояние да балансирате емоциите си с логиката. Когато емоциите ви са силни, предприемайте стъпки за увеличаване на рационалното си мислене.

Най-добрият начин да балансирате емоциите си е да създадете списък на плюсовете и минусите на избора си. Четенето този списък ще ви помогне да държите емоцията си встрани от решението и съответно да вземете най-доброто такова.

5. Практикувайте благодарност

Чувството на благодарността е свързано с множество физически и психологически ползи, включително усещането за щастие. Проучване установява, че благодарните хора са 25% по-щастливи.

Така че независимо дали ще създадете навик да говорите за това, за което сте благодарни, на закуска всяка сутрин, или ще го пишете в дневника си всяка вечер преди лягане, вие ще обучите мозъка си да търси доброто в живота. Това е най-простичкият, но най-ефективен начин за увеличаване на вашето благополучие.

Създавайте здравословна нагласа

Разговорите, които водите със себе си имат огромно въздействие върху живота ви. Ако искате да достигнете до най-високия си потенциал, е важно да тренирате и изградите умствения си мускул. Упражнявайте мозъка си всеки ден и с течение на времето ще го обучите в щастие и успех!

По статията работи: Елиза Трайкова

Източник: psychologytoday.com

Снимка: huffingtonpost.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияЛайфстайлПсихологияСнимкиСоциални грижиЗдравни съветиНовиниСпортЛюбопитноАнкети