Начало Психология Позитивна психология Терапевтични занимания и креативност Какви са симптомите на тревожност и как можете да се справите с тях

Какви са симптомите на тревожност и как можете да се справите с тях

Какви са симптомите на тревожност и как можете да се справите с тях - изображение

Всеки ден е предизвикателство, но за някои хора предизвикателството е по-голямо. Безпокойството е често срещано явление в наши дни, но кога границата е минала? Докато обичайните неща като важна среща или компания от непознати хора могат да бъдат обезпокояващи, има някои симптоми, които биха могли да означават, че трябва да сте запознати със ситуацията. Ето някои от най-често срещаните:

  • Чувство, че оставате без дъх
  • Топли или студени вълни
  • Чувство за замаяност
  • Учестен сърдечен ритъм или удари в гърдите
  • Стегнатост в гърдите
  • Обсесивно-компулсивно или повтарящо се поведение
  • Болка в гърдите
  • Проблеми със съня (трудност със заспиването)
  • Постоянни мисли за това, което причинява безпокойството

Ако тези симптоми продължават повече от шест месеца, най-вероятно страдате от тревожно разстройство. Има различни видове ТР:

Генерализирано тревожно разстройство - Вие сте притеснени и се тревожите почти през цялото време.

Социална фобия - Тълпите или срещата с нови хора ви карат да се тревожите.

Специфични фобии - Когато се страхувате от нещо като вода, огън, затворени пространства и т.н.

Обсесивно-компулсивно разстройство - Вие сте тревожни, когато не сте изпълнили определена задача толкова пъти, колкото ви е необходимо.

Посттравматично стресово разстройство (ПТСР) - Тип тревожност, която поразява хората, след като са преживели травматично преживяване.

Паническо разстройство - Когато изпитвате панически атаки често и многократно за определен период от време.

Стъпки за облекчаване на тревожността:

Вземете си почивка

Често сме твърде близо до проблема, за да го решим. Психолозите предлагат да си вземете малко време, за да се отдалечите от проблема и да подредите мислите си. Посетете ново място; насладете се на любимото си хоби или просто излезте на разходка. Може да го направите сами или да изберете да сте с някой, на когото имате доверие.

Говорете с някого

Когато сте разтревожени, опитайте да разговаряте с някого за тревожността си. Споделянето е най-добрият начин да се разбере ситуацията и да се справите с нея по съответния начин. Ако нямате приятели или семейство, опитайте да говорите с консултант или психолог.

Изправете се срещу страховете си

Повечето хора се страхуват от неизвестното. Ето защо е от съществено значение да знаете от какво се страхувате и да се изправите срещу него. Опитайте се да намерите начини бавно да се предвижите към преборването на демона. Например, ако се страхувате от височини, опитайте да изкачвате етажите един по един, докато не победите страха си.

Медитирайте

Медитацията е велика техника за релаксация; спомага за успокояване на ума и тялото. Помага да се справите със стресорите по-ефективно. Отдайте се на редовна медитация, за да управлявате тревожните си атаки. (Прочетете: Наръчник за медитация в 10 стъпки за начинаещи)

Дълбоко дишане

Когато чувството на страх ви удари не забравяйте да дишате дълбоко. Приливът на кислород помага на мозъка да работи по-ефективно, като позволява на тялото ви да се успокои и да оцени ситуацията. Това също така позволява на тялото ви да премине от симпатиковата (системата, която задейства паническия бутон – рефлекса бий се или бягай) към парасимпатиковата нервна система (която успокоява тялото и му помага да се отпусне). За да си помогнете с управлението на безпокойството си, можете също да практикувате дълбоки дихателни техники ежедневно. Йога упражнения като пранаяма и анулом вилом са чудесен начин да се успокои ума, което ще помогне да управлявате тревожността в дългосрочен план.

Де-стрес и детоксикация

Важно е да си взимате почивка от всички стресови фактори в живота си. Не забравяйте да отделяте известно време, за да се освобождавате от стреса. Отидете на кратко пътуване или просто до СПА центъра за страхотен масаж. Каквото и да изберете, не забравяйте, че то трябва да ви помогне да се отпуснете, така че няма смисъл да се отива на скъпо пътуване и да се притеснявате за изразходваните пари, хотелските резервации и т.н.

Накрая, ако симптомите Ви продължават или стават по-тежки, моля, посетете Вашия лекар. Той / тя ще извърши определени прости психологически тестове, за да определи степента на заболяването ви и съответно да предпише лечение. Не забравяйте, че няма нищо срамно в посещението на психолог, вашият живот е по-важен от всичко друго.

По статията работи: Елиза Трайкова

Снимка: preventyourpanic.com

Източник: thehealthsite.com

Още по темата:

5.0, 1 глас

ПРОДУКТИ СВЪРЗАНИ СЪС СТАТИЯТА

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

СТАТИЯТА Е СВЪРЗАНA КЪМ

КатегорияПсихологияЗдравни съветиЛайфстайлНовиниАлт. медицинаЛюбопитноЛеченияСпортБотаникаТестове